بوتاکس دیستون چیست؟ هزینه تزریق بوتاکس دیستون برای دورچشم

در بوتاکس و درمان‌های رفع چین و چروک هنر بسیار خوبی وجود دارد. می‌خندید، اخم می‌کنید، تمرکز می‌کنید و هنگام انجام این حالت‌ها، ساختارهای پشتیبانی کننده در عضلات صورت شما را می شکند. دارو باید در عضله مناسب، در بهترین دوز و در محل صحیح قرار گیرد. هدف این است که فعالیت عضله را کاهش دهید، اما آن را به صورت کامل غیر فعال نمی‌کند، بنابراین هنوز هم حالت چهره خود را دارید.

بوتاکس دیستون می‌تواند با آرامش بخشیدن به ماهیچه‌هایی که باعث ایجاد خطوط می‌شوند، چین و چروک‌های پویا را کاهش داده و به شما نتایج طبیعی می‌دهد که به نظر می‌رسد نسخه جوان تر و تازه تری از شما است. در هنگام ارزیابی شخصی، درمان شما متناسب با شما خواهد بود. به طور کلی طی 1-2 هفته نتیجه خواهید دید که بسته به دوز و منطقه تحت درمان می‌تواند 6 هفته تا 6 ماه تداوم داشته باشد.

چرا باید استفاده از روش زیبایی بوتاکس دیستون را انجام دهم؟


سال‌ها پلک زدن، تمرکز یا اخم کردن می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک در پوست شما شود. با گذشت زمان، پوست از حالت ارتجاعی کمتری برخوردار می‌شود و خطوط اخم متوسط تا شدید بین ابروهای شما باقی می مانند… حتی وقتی عضلات منقبض نمی‌شوند. خطوط اخم متوسط تا شدید بین ابروهایی که تشکیل می‌شوند، اغلب به عنوان ظاهر مسن و پیر برای شما شناخته می‌شوند و ممکن است شما را عصبانی و غیرقابل دسترس جلوه دهند.

استفاده از روش بوتاکس می‌تواند نتایج واقعی و قابل توجهی به شما بدهد چه یک خط اخم متوسط تا شدید بین ابروها (1) یا دو (11) یا حتی سه خط (111) داشته باشید. امروز با پزشک خود صحبت کنید تا بفهمید آیا روش زیبایی بوتاکس برای شما مناسب است یا خیر.

بوتاکس دیستون چگونه عمل می‌کند؟ 


بوتاکس دیستون چگونه عمل می‌کند

با استفاده از یک سوزن بسیار ریز، بوتاکس به عضلات صورت تزریق می‌شود که مسئول چین و چروک‌های ناخوشایند و خطوط ظریف هستند و باعث شل شدن عضلات می‌شوند. مواد موجود در بوتاکس® انتقال سیگنال را از عصب به عضله مسدود می‌کنند و بنابراین توانایی انقباض و ایجاد چروک‌های ناخوشایند را کاهش می‌دهند.

آیا نیاز به مشاوره اولیه دارم؟ 


بله، مانند همه خدمات ما، شما باید قبل از شروع اولین درمان خود بدون توجه به اینکه این روش درمانی را در جای دیگری انجام داده‌اید مشاوره اولیه داشته باشید. مشاوره این اطمینان را به شما می‌دهد که قبل از ادامه درمان از تحصیل و آگاهی کامل برخوردار هستید. پزشکان به طور مداوم با اهمیت دادن به آموزش و رضایت آگاهانه، نتایج بهینه را ارائه می‌دهند.

قبل از درمان 


  • شما باید حداقل دو هفته قبل از هرگونه رویداد ویژه، قرار ملاقات با بوتاکس بگذارید.
  • از شما خواسته می‌شود از داروهای رقیق کننده خون و کافئین یک هفته قبل از درمان خودداری کنید.
  • از شما خواسته می‌شود که تأیید کنید که حداقل دو هفته از آخرین صورت یا لایه برداری پوست خود گذشته است.

در طول درمان 


در طول درمان با بوتاکس دیستون

جلسات درمانی معمولاً حدود 20-45 دقیقه طول می‌کشند. با شروع درمان، انتظار یک ناراحتی بسیار ملایم و کم را داشته باشید. بسته به تعداد روش‌های درمانی، می‌توانید سه تا ده تزریق در هر منطقه درمانی داشته باشید.

پس از درمان 


  • تقریباً دو ساعت طول می‌کشد تا جلسه درمانی شما تمام شود.
  • قبل از هرگونه عمل زیبایی دیگر باید دو هفته صبر کنید.
  • باید حداقل سه روز از ورزش شدید و قرار گرفتن در گرما خودداری کنید.
  • سعی کنید قسمت‌های عضلانی تحت درمان را تا چهار ساعت پس از درمان منقبض کنید، با ابروهای جمع شده و بالا کشیدن ابروها اجازه دهید سم به تمام عضلات تحت درمان برسد.
  • از مالیدن یا لمس نواحی تزریق شده خودداری کنید و از انجام ماساژ صورت و ماساژ به مدت 48 ساعت خودداری کنید، به این دلیل که ماده تزریق شده در محل خود باقی بماند.
  • در صورت ایجاد کبودی می‌توانید کرم آرنیکا استفاده کنید
  • پاراستامول را می‌توان برای درد خفیف بعد از عمل مصرف کرد

آیا من هنوز قادر به بیان حالات چهره خود هستم؟ 


اگرچه نتایج قابل مشاهده است، اما درمان با بوتاکسزیبایی(onabotulinumtoxinA) ظاهر صورت شما را به طور اساسی تغییر نمی‌دهد یا به نظر نمی‌رسد شما “کار خود را انجام داده‌اید”. فعالیت عضلانی که باعث ایجاد خطوط اخم متوسط تا شدید بین ابروها می‌شود به طور موقت کاهش می‌یابد ، بنابراین بدون چین و چروک و خطوط اضافی بین ابروها همچنان می‌توانید اخم کنید یا متعجب به نظر برسید.

چه زمانی تفاوت را مشاهده خواهم کرد؟


زمان دیدن نتایج بوتاکس دیستون

در طی 24 تا 48 ساعت ممکن است شاهد لطافت در ظاهر خطوط اخم متوسط تا شدید بین ابروهای خود باشید. بهبود ناحیه تحت درمان ممکن است تا یک ماه ادامه داشته باشد.

چه مدت می‌توانم انتظار داشته باشم که نتایجم دوام بیاورند؟ 


نتایج نشان داده شده است که تا 4 ماه ادامه دارد. نتایج خود شما ممکن است متفاوت باشد حتماً با ارائه دهنده خدمات بهداشتی در مورد آنچه می‌توانید انتظار داشته باشید و زمان تعیین وقت قبلی خود صحبت کنید.

آیا درمان با لوازم مواد زیبایی دیستون دردناک است؟ 


آیا درمان با لوازم مواد زیبایی دیستون دردناک است

ناراحتی معمولاً کم و مختصر است. قبل از تزریق، پزشک ممکن است ناحیه را با یک بسته سرد یا کرم بی حس کند. کل مراحل تقریباً 10 دقیقه طول می‌کشد. بسیاری از افراد به دنبال درمان زیبایی (onabotulinumtoxinA) بدون توقف در مطب پزشک و خارج از آن هستند.

عوارض جانبی احتمالی 


لوازم زیبایی بوتاکس ممکن است عوارض جانبی جدی ایجاد کند. خشکی دهان، ناراحتی یا درد در محل تزریق، خستگی، سردرد، گردن درد و مشکلات چشم: دوبینی، تاری دید، کاهش بینایی، افتادگی پلک چشم، تورم پلک‌ها و خشکی چشم. در صورت داشتن هر یک از این مشکلات در هر زمان (ساعت‌ها یا هفته‌ها) پس از تزریق بوتاکس و مواد زیبایی دیستون، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید یا از آن‌ها کمک بگیرید:

مشکلات بلع، گفتار یا تنفس، به دلیل ضعیف شدن عضلات مرتبط، می‌تواند شدید باشد و منجر به از دست دادن زندگی شود. اگر این مشکلات قبل از تزریق از قبل وجود داشته باشد، در معرض بالاترین خطر قرار دارید. مشکلات بلع ممکن است چندین ماه طول بکشد.

آیا چیزی وجود دارد که من به پزشک خود بگویم؟ 


پزشک شما باید از تمام شرایط پزشکی شما مطلع شود. اگر بیماری دارید که بر روی عضلات و اعصاب شما تأثیر می‌گذارد، مانند اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (بیماری ALS یا بیماری لو گریگ)، میاستنی گراویس یا سندرم لمبرت-ایتون، ممکن است در معرض خطر عوارض جانبی جدی از جمله دیسوهاژی شدید (مشکل بلع) و سازش تنفسی (مشکل تنفس) در صورت استفاده از دوزهای معمول مواد زیبایی بوتاکس قرار داشته باشید.

همچنین در مورد تمام شرایط پزشکی خود، از جمله در مواردی که قصد انجام جراحی در صورت خود را دارید یا قصد جراحی روی صورت یا روش دیگر، ضعف عضلات پیشانی، مانند مشکل در بالا بردن ابرو، افتادگی پلک‌ها، یا هرگونه تغییر غیرطبیعی صورت را به پزشک خود بگویید. اگر باردار هستید یا قصد باردار شدن دارید، به پزشک خود اطلاع دهید (مشخص نیست که آیا بوتاکس می‌تواند به کودک متولد شده شما آسیب برساند یا خیر) یا اینکه شما در دوران شیردهی خود هستید. (مشخص نیست که بوتاکس به شیر مادر منتقل می‌شود.) سرانجام، در مورد همه و همه داروهای تجویز شده و بدون نسخه، ویتامین‌ها و محصولات گیاهی که ممکن است مصرف کنید به پزشک خود اطلاع دهید.

قیمت بوتاکس دیستون 


هزینه به شما و نیازهای شما بستگی دارد. همه روش‌ها و هزینه‌ها کمی متفاوت هستند. مشاوران برای سفارشی کردن بسته درمانی دقیقاً بر اساس نیاز شما با شما کار خواهند کرد.

سوالات متداول 


سوالات متداول تزریق بوتاکس

اگر من شروع به استفاده از بوتاکس دیستون کنم، آیا باید تا آخر عمر ادامه دهم؟

نه. شما می‌توانید هر زمان که دوست داشتید بدون هیچ‌گونه عوارض جانبی روند درمان خود را متوقف کنید. نکته خوب در مورد بوتاکس این است که اگر شما یک روش درمانی دارید و تصمیم به ادامه آن ندارید، عضلات شما به حالت طبیعی برمی‌گردند و خطوط به تدریج برمی‌گردند، اما اگر شما به طور مداوم یک سری درمان داشته باشید، ما شروع به “آموزش” عضلات، و بازگشت دوباره خطوط در مدت طولانی تر خواهد شد. بوتاکس آسیب‌های پوستی ناشی از حالات صورت را کاهش می‌دهد و به پوست فضای ترمیم می‌دهد.

آیا بوتاکس به بستری شدن نیاز دارد و آیا درمان طولانی است؟ 

این روش به صورت سرپایی انجام شده و نیازی به بستری شدن ندارد و ممکن است متخصص شما دستورالعمل‌های خاصی را برای مراقبت‌های بعدی به شما ارائه دهد. ممکن است بعد از معالجه همه فعالیت‌های عادی را از سر بگیرید اما پزشکان توصیه می‌کنند تا 5 روز به نواحی تحت درمان فشار وارد نکنید. پس از رضایت و آموزش، درمان واقعی بوتاکس نسبتاً سریع است – 10 دقیقه انتظار داشته باشید، خواهد بود.

آیا کسی وجود دارد که نباید با بوتاکس دیستون درمان شود؟ 

اگر به هر یک از مواد موجود در بوتاکس حساسیت دارید، نسبت به سایر محصولات سم بوتولینوم مانند Myobloc  Dysport  یا Xeomin واکنش آلرژیک دارید و یا در محل تزریق عفونت پوستی دارید، بوتاکس دیستون را استفاده نکنید.

آیا درمان بابوتاکس دیستون بر رنگ پوست من تأثیر می‌گذارد؟ 

زنان و مردان از اقوام و پوست‌های مختلف با موفقیت با بوتاکس دیستون درمان شده اند. از آنجا که این روش فقط بر روی عضلات زیرین کار می‌کند، هیچ نگرانی از نظر تأثیر بر رنگ پوست یا بافت شما وجود ندارد.

در جلسات خود به چند تزریق نیاز است؟

برای ناحیه پا کلاغی، متخصص شما 3 ناحیه اوربیکولاریس اکولی، عضله کنار چشم را تزریق می‌کند. این کار بر روی عضله اوربیکولاریس اکولی در چشم دیگر تکرار می‌شود.

برای ناحیه اخم، متخصص شما 5 تزریق در عضلات پیشانی شما انجام می‌دهد – 1 مورد در عضله پروسروس و 4 مورد در عضلات راه راه.

آیا بوتاکس ® باعث می‌شود که من ظاهرم را تغیر داده ام؟ 

روش بوتاکس یک درمان حساس به تکنیک است. هنگامی که توسط فردی مجوز دار، آموزش دیده و یک متخصص پزشکی در آناتومی صورت تحت معالجه قرار می‌گیرید، شما نباید توانایی خود را در بروز بیان حالات صورت خود از دست دهید. مهم است که با متخصص خود در مورد نتایج مورد نظر از درمان صحبت کنید.

آیا لوازم استفاده از روش بوتاکس دیستون برای انواع چین و چروک‌ها عمل می‌کند؟ 

همه چین و چروک‌ها و خطوط پویا و مربوط به فعالیت عضلات زیرین نیستند. چین و چروک‌های عمیق چین و چروک‌های استاتیک، چین و چروک‌هایی هستند که وقتی پوست به آرامی بین انگشتان شما کشیده می‌شود ، هنوز قابل مشاهده است. این چین و چروک‌ها به دلیل از دست دادن کلاژن، آسیب نور خورشید و سیگار کشیدن ایجاد می‌شوند. چین و چروک‌های استاتیک به بهترین وجه به مواد پاک کننده پوستی مانند رستیلان پاسخ می‌دهند. ترکیبی از بوتاکس و رستیلان می‌تواند برای دستیابی به پیشرفت‌های چشمگیر در بیماران استفاده شود.

مقالات مرتبط

سوختگی: انواع، علائم و درمان آن

سوختگی نوعی زخم دردناک ناشی از آسیب حرارتی، الکتریکی، شیمیایی یا الکترومغناطیسی است. استعمال دخانیات و آتش علت اصلی آسیب…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست