سن تزریق بوتاکس: آیا تزریق بوتاکس محدودیت سنی دارد؟

 آیا شما به تازگی متوجه تعدادی چین و چروک روی صورت خود شده اید که علاوه بر هنگام خندیدن یا لبخند زدن نیز جلب توجه می‌کنند؟ معمولاً خطوط روی صورت در هنگام استراحت کردن نیز به چشم می‌آیند و می‌توانند بسیار ناامی‌د کننده باشند. به احتمال زیاد اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد بوتاکس  برای از بین بردن چین و چروک صورت است. سرعت پیری صورت در همه افراد یکسان نیست و می‌‌توان از بوتاکس به عنوان یک روش سودمند برای از بین بردن اثرات حاصل از بالا رفتن سن استفاده کرد. تزریق بوتاکس در دهه ۲۰ نقش پیشگیری کننده دارد و و برای بیماران که ۶۰ سال سن دارند به عنوان یک روش برای از بین بردن خطوط صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 بوتاکس چگونه عمل می‌کند؟


 بوتاکس که از سم بوتولینیوم نوع آ ساخته شده است هنگامی‌ که به درون عضلاتی که وظیفه حرکات خاص صورت را بر عهده دارند تزریق می‌شود باعث کاهش حرکات آنها خواهد شد. در نتیجه خطوط صورت و چروک روی آن کمتر جلب توجه می‌کند و هنگامی‌ که شما می‌خوابید هیچ گونه خطی روی صورت تان دیده نخواهد شد. بوتاکس یک روش بسیار کارآمد برای از بین بردن خط اخم بین ابروها است اما برای از بین بردن خطوط و چروک سایر نقاط صورت از قبیل خطوط پنجه کلاغی و خطوط روی بینی نیز کاربرد دارد. اکثر بیماران درمان با بوتاکس را ترجیح می‌‌دهند زیرا به سادگی انجام می‌‌شود و مراقبت‌های بعد از درمان بسیار ساده است. بوتاکس می‌تواند اکثر بیماران را به نتیجه دلخواه شان برساند.

بوتاکس چه مزایایی دارد؟


بوتاکس چه مزایایی دارد

 اکثر بیماران عاشق بوتاکس می‌شوند زیرا یک روش درمانی موثر است که طی مدت کوتاهی آنها را به نتایج دلخواه شان می‌رساند. تزریق بوتاکس با مزایای متعددی همراه است که عبارتند از سهولت فرایند درمان و طراحی یک برنامه درمانی متناسب با شرایط هر فرد و کسب نتایج دلخواه.

سهولت فرایند درمان

 یکی از نکات بسیار مهم در خود بهترین بوتاکس و سادگی فرایند درمان است و از آنجایی که بیمار پس از تزریق بوتاکس به استراحت در منزل یا مرخصی گرفتن از محل کار خود نیاز ندارد اکثر بیماران متقاضی درمان با این روش هستند. به طور کلی بیمار می‌تواند در ساعتی که مخصوص استراحت و ناهار است به پزشک مراجعه نمایند تا فرایند تزریق بوتاکس انجام گردد. در صورتی که شما قصد دارید علائم و نشانه‌های اولیه حاصل از بالا رفتن سن را به طور کامل از بین ببرید می‌توانید از بوتاکس به عنوان یک راه حل ساده و ایمن استفاده کنید.

 طراحی برنامه درمان فردی

 تعداد زیادی از بیماران دوست دارند که تا حد امکان همه‌ چین و چروک و خطوط روی صورت خود را از بین ببرند و به نتایج دلخواه دست پیدا کند. برخی دیگر از بیماران ترجیح می‌دهند در سن ۲۰ تا ۳۰ سالگی از بوتاکس به عنوان یک روش برای از بین بردن خطوط اولیه استفاده کنند. مراجعه به یک پزشک با تجربه که سابقه خوبی در زمینه تزریق بوتاکس دارد می‌تواند شما را به همه اهداف تان برساند و نتایج مطلوبی را ایجاد کند.

 نتایج قابل توجه

 بوتاکس یک روش عالی برای جوان سازی صورت محسوب می‌شود زیرا باعث از بین رفتن چین و چروک و خطوط ریز صورت خواهد شد و صورتی شاداب و جوان را به شما هدیه می‌دهد. افرادی که تحت درمان با بوتاکس قرار می‌گیرند پس از اتمام درمان از ظاهر خود کاملاً رضایت دارند و اعتماد به نفس آنها افزایش پیدا می‌‌کند.

 چه موقع باید درمان با بوتاکس را آغاز کرد؟


چه موقع باید درمان با بوتاکس را آغاز کرد؟

 در هنگام خندیدن، اخم کردن، بالا بردن ابرو یا سایر حالات صورت می‌‌توان شاهد تعدادی خطوط و چروک بود اما در صورتی که این خطوط در حالت استراحت کردن صورت نیز به چشم دیده شوند به عنوان یک علامت برای تزریق بوتاکس در نظر گرفته می‌‌شوند. چین و چروک پویا معمولاً اولین خطوطی هستند که به علت حرکات تکراری روی صورت ایجاد می‌شوند. خطوط روی پیشانی و خطوط پنجه کلاغی جزو خطوط پویا در نظر گرفته می‌‌شوند.

 اکثر بیماران در دهه ۳۰ و زمانی که اولین خطوط پویا روی صورت شروع به ایجاد شدن می‌نمایند فرآیند درمان با بوتاکس را آغاز خواهند کرد. برخی دیگر از بیماران ترجیح می‌‌دهند در اواخر دهه بیست از بوتاکس به عنوان یک روش پیشگیری کننده استفاده کنند. این بیماران معمولاً هیچ گونه چروک پویا ندارند و فقط قصد دارند تا حد امکان از به وجود آمدن علائم حاصل از بالا رفتن سن پیشگیری کنند یا علائم اولیه را از بین ببرند. چروک ایستا یک نوع دیگر از چروک روی صورت است که ارتباطی با حالات تکراری صورت ندارند بلکه به علت کاهش انعطاف پذیری پوست ناشی از نازک شدن آن و بالا رفتن سن ایجاد می‌شوند. درما فیلر یک روش دیگر است که گاهی اوقات برای از بین بردن چروک ایستا مورد استفاده قرار می‌‌گیرد اما می‌‌توان چروک ایستا را به کمک بوتاکس نیز از بین برد. استفاده از بوتاکس و ژل می‌تواند نتایج مطلوبی را به وجود بیاورد.

آیا محدودیتی در خصوص سن تزریق بوتاکس وجود دارد؟


 هیچ محدودیت سنی در ارتباط با تزریق بوتاکس وجود ندارد و به طور کلی همه افراد می‌توانند به تزریق بوتاکس بپردازند. شما می‌‌توانید تزریق بوتاکس را در برنامه مراقبت از پوست خود بگنجانید تا همیشه صورتی شاداب و جوان داشته باشید. اکثر پزشکان عرصه زیبایی فقط در افرادی که ۱۸ سال به بالا سن دارند به تزریق بوتاکس می‌پردازند و افراد زیر ۱۸ سال معمولاً نیازی به بوتاکس برای از بین بردن چروک صورت ندارد. همه بزرگسالان در سنین مختلف حتی افرادی که ۶۵ سال به بالا سن دارند می‌توانند متقاضی درمان با این روش باشد. اگر صورت شما دستخوش علائم و نشانه‌های پیری شده است بهتر است به یک پزشک با تجربه مراجعه کنید تا چروک صورت شما را از بین ببرد.

چگونه بوتاکس به افراد در سنین مختلف کمک می‌کند؟


 بوتاکس هم نقش پیشگیری کننده را دارد و چروک بسیار ریز صورت را از بین می‌‌برد و هم نقش درمان کننده را دارد و برای از بین بردن چروک صورت افراد مختلف در سنین متفاوت کاربرد بسیار زیادی دارد.

در دهه بیست

در دهه بیست

 افرادی که در دهه بیست به دنبال تزریق بوتاکس هستند معمولاً از آن به عنوان یک روش پیشگیری کننده استفاده می‌کنند تا در آینده دچار چین و چروک نشود. افرادی که سابقه حمام آفتاب یا آسیب دیدگی ناشی از نور آفتاب را دارند و افرادی که در سنین پایین دچار چین و چروک پوستی شده اند می‌توانند متقاضی درمان با این روش باشد. تزریق بوتاکس در سنین پایین تر می‌تواند احتمال به وجود آمدن چین و چروک و خطوط صورت را کاهش دهد.

در دهه سی

در دهه سی

 تعداد زیادی از بیماران زودتر شاهد علائم و نشانه‌های حاصل از بالا رفتن سن از قبیل خطوط پنجه کلاغی خواهند بود. در نتیجه در سن ۳۰ سالگی تعداد بسیار زیادی از آنها به دنبال راهی برای از بین بردن چین چروک خود هستند و به سراغ بوتاکس می‌روند. تزریق بوتاکس در این دوران می‌تواند هم نقش پیشگیری کننده داشته باشد و هم نقش درمان کننده و چروک صورت را ازبین ببرد تا از عمیق شدن آنها پیشگیری کند.

 در دهه چهل

 معمولاً در دهه ۴۰ و چروک پویای صورت شروع به عمیق شدن خواهند کرد و در این دوران اکثر افراد از دیده شدن چین و چروک روی صورت خود ناراحت هستند و به دنبال درمان خواهند رفت. دوران چهل سالگی یک بازه زمانی مناسب برای درمان چین و چروک صورت به کمک بوتاکس است.

در دهه پنجاه

در دهه پنجاه

 شروع دوران یائسگی و کاهش سطح استروژن با تأثیرات متفاوت بر سلامت پوست همراه است و می‌تواند باعث خشک تر شدن پوست و به وجود آمدن چین و چروک روی آن شود. در این دوران می‌توان از بوتاکس برای از بین بردن چروک صورت و پیشگیری از عمیق شدن آنها استفاده کرد. تعدادی از بیماران در این دوران و علاوه بر بوتاکس از فیلر نیز استفاده می‌‌کنند تا خطوط صورت خود را از بین ببرند.

 در دهه ۶۰

 در ۶۰ سالگی در بیماران حداقل یک یا دو عدد چروک روی صورت خود دارند و می‌‌توانند از بوتاکس به عنوان یک روش عالی برای از بین بردن چین و چروک صورت خود و جوان سازی آن استفاده کنند. تزریق بوتاکس شما را به دوران نوجوانی نمی‌‌برد اما می‌‌تواند پوست را تا حد قابل توجهی جوان تر کند. از آنجایی که هیچ محدودیتی در ارتباط با تزریق بوتاکس در سنین بالاتر وجود ندارد بیماران می‌توانند از بوتاکس برای کسب نتایج دلخواه خود استفاده کنند و فرآیند درمان تا جایی ادامه پیدا می‌‌کند که آنها نتیجه مورد انتظار را به دست بیاورند. بیماران اغلب در ۶۰ سالگی علاوه بر بوتاکس از ژل نیز برای از بین بردن چروک خود استفاده خواهد کرد.

تزریق بوتاکس چگونه انجام می‌شود؟


 افرادی که قصد تزریق بوتاکس دارند باید بدانند که اولین مرحله آنها مشاوره با پزشک می‌باشد. پزشک در جلسه مشاوره به بررسی سابقه پزشکی بیمار می‌‌پردازد در از او در خصوص اهداف و نگرانی‌هایی که دارد سوال خواهد پرسید. سپس با توجه به نتایج به دست آمده به این نتیجه می‌‌رسد که آیا بوتاکس بهترین روش موجود برای از بین بردن چین و چروک شما است یا خیر. در برخی از بیماران از روش‌های ترکیبی برای از بین بردن چروک استفاده می‌شود. روزی که قرار از تزریق بوتاکس انجام شود شما باید روی می‌ز مخصوص دراز بکشید و پزشک پس از ارزیابی عضلات صورت و حرکات آنها محل مناسب برای تزریق بوتاکس را مشخص خواهد کرد تا به کمک تعداد سوزن کوچک بوتاکس را به درون عضلاتی که باعث به وجود آمدن چین و چروک شده اند ارسال نماید. برای تزریق بوتاکس نیازی به استفاده از بی ‌حسی نیست و معمولا شما هیچ گونه درد و ناراحتی احساس نخواهید کرد. با این حال پزشک از داروی بی حسی استفاده می‌‌کند تا شما در طول درمان دچار درد و ناراحتی نشوید. فرایند تزریق بوتاکس حدود ۱۰ دقیقه به طول می‌‌کشد و شما نیازی به استراحت کردن نخواهید داشت و می‌توانید هر چه سریع تر به انجام فعالیت‌های روزمره خود بپردازید.

 چه موقع می‌توان نتایج حاصل تزریق را مشاهده کرد؟


چه موقع می‌توان نتایج حاصل تزریق را مشاهده کرد؟

 عکس‌های بیماران چند روز پس از تزریق بوتاکس شاهد نتایج اولیه خواهند بود و پس از دو هفته نتایج نهایی به دست خواهد آمد. نتایج حاصل از تزریق بوتاکس حدود ۴ ماه یا مدت بیشتری باقی می‌‌ماند و در صورتی که شما قصد داشته باشید به حفظ نتایج به دست آمده بپردازید باید برای تزریق مجدد به پزشک مراجعه کنید.

 آیا تزریق بوتاکس باعث جلب توجه دیگران می‌شود؟


 فرایند تزریق بوتاکس در چند دهه اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته است و امروزه پزشکان به خوبی می‌‌دانند که باید از فلج کردن کامل عضله پیشگیری کنند تا ظاهری طبیعی به وجود بیاید. بدین منظور پزشکان به ارزیابی ویژگی‌های صورت می‌‌پردازند، عمق چین و چروک صورت را بررسی می‌‌کنند و مقاومت و قدرت عضلات را می‌سنجند. در جلسه مشاوره با پزشک می‌توانید با او  در خصوص اهدافی که از درمان دارید ثابت کنید تا پزشک اطلاعات کاملی را در خصوص اهداف شما به دست می‌‌آورد. شما می‌توانید پس از تزریق بوتاکس کمی استراحت کنید اما اطمینان داشته باشید که پس از تزریق بوتاکس ظاهری کاملاً طبیعی خواهید داشت. نتایج حاصل از درمان کاملا طبیعی است و کسی متوجه نمی‌شود شما به تزریق بوتاکس پرداخته اید.

 آیا بوتاکس فقط مختص زنان است؟


 بوتاکس فقط مختص زنان نیست بلکه مردان نیز می‌توانند از آن برای از بین بردن چین و چروک صورت خود استفاده کنند. در حقیقت طی چند سال اخیر مردان در سنین مختلف نیز متقاضی درمان با بوتاکس شده‌ اند و تعداد آنها در حال افزایش است.

از بوتاکس برای درمان چه نقاطی استفاده می‌شود؟


 می‌توان از بوتاکس برای از بین بردن چروک و خطوط صورت از قبیل خط اخم که بین ابروها به وجود می‌آید، خطوط افقی روی پیشانی و خطوط اطراف دهان و خطوط روی چانه نیز استفاده کرد.

 آیا می‌توان تزریق بوتاکس را در کنار سایر روش‌های زیبایی انجام داد؟


 می‌توان از بوتاکس در کنار سایر روش‌های زیبایی از قبیل ژل استفاده کرد. تزریق ژل و بوتاکس در بیمارانی که سن بالاتری دارند نتایج بهتری را به وجود می‌آورد. بوتاکس یک روش عالی برای از بین بردن چروک خاص صورت است و درما فیلر می‌تواند از ساختار زیر پوست محافظت کند و چروک پوست را پر کند و از افتادگی صورت پیشگیری نماید. ژل همچنین باعث افزایش حجم صورت خواهد شد و افتادگی آن را بهبود خواهد بخشید.

 آیا می‌توان از به وجود آمدن چین و چروک صورت جلوگیری کرد؟


 استفاده از کرم ضد آفتاب، مصرف آب به مقدار کافی، کنترل استرس و خواب و استراحت کافی از پوست مراقبت خواهد کرد. مراقبت صحیح از پوست و استفاده از محصولات مراقبتی مناسب، پاکسازی گ مداوم پوست، لایه برداری و آب رسانی به آن یکی دیگر از نکات مهم در حفظ سلامت پوست محسوب می‌شود.

مقالات مرتبط

سوختگی: انواع، علائم و درمان آن

سوختگی نوعی زخم دردناک ناشی از آسیب حرارتی، الکتریکی، شیمیایی یا الکترومغناطیسی است. استعمال دخانیات و آتش علت اصلی آسیب…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست