روش‌های رفع خط خنده با و بدون جراحی

  1. خانه
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. روش‌های رفع خط خنده با و بدون جراحی

خط لبخند، اساساً خطی است که هنگامی که شما می‌خندید یا لبخند می‌زنید روی صورت ظاهر می‌شود. به طور معمول این خطوط از دو طرف بینی تا گوشه‌های دهان، امتداد پیدا می‌کنند. ممکن است در هنگام لبخند زدن خطوط واضحی را نیز در اطراف چشم‌های خود مشاهده کنید. بله؛ این خطوط زمانی که شما لبخند می‌زنید ظاهر می‌شوند، اما خطوط «پنجه کلاغی» نامیده می‌شوند که بحث آن مفصل است.

خطوط اطراف دهان


خطوط اطراف دهان با سایر خطوط روی چهره تفاوت دارد. زیرا همیشه به معنای بالا بودن سن نیستند. این خطوط به دلیل حرکات تکراری چهره ایجاد می‌شوند. افرادی که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و زیاد لبخند می‌زنند، نسبت به کسانی که چندان صحبت نمی‌کنند، خطوط اطراف دهان عمیق‌تری دارند. به همین دلیل است که ممکن است نوجوانان و افرادی که در دهه ۲۰ زندگی خود به سر می‌برند، خطوط خنده کاملاً واضحی داشته باشند؛ در حالی که پوست سایر نقاط چهره آنها صاف است.

البته ژن‌ها هم ارتباط زیادی با این خطوط دارند. ما الگوهای ویژگی‌های چهره را از پدر و مادر خود به ارث می‌بریم؛ بنابراین قبل از سرزنش کردن خود، می‌توانید به راحتی پدر و مادر خود را سرزنش کنید.

خطوط خنده عمیق‌تری که حتی زمانی که لبخند نمی‌زنید هم مشخص هستند، به عوامل اصلی چین و چروک پوست اشاره می‌کنند که این عوامل عبارتند از افزایش سن، آسیب دیدگی ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه آفتاب و عادت‌های از بین برنده کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست، مانند سیگار کشیدن. با از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست، پوست صورت شروع به شل شدن کرده و گونه‌ها افتاده می‌شوند.

شما می‌توانید با تمرین روش‌های مراقبت پوست بهتر، از عمیق‌تر شدن خطوط خنده جلوگیری کنید. همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کرده و سیگار کشیدن را ترک کنید. داشتن رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان و مواد معدنی نیز می‌تواند به متوقف کردن چین و چروک‌ها کمک کند.

چطور از شر چین و چروک‌ها خلاص شویم – بهترین روش‌های درمانی


 بهترین روش‌های درمانی خط خنده

در اینجا چند روش درمانی توصیه شده برای چین و چروک‌های روی صورت ذکر شده است. با این وجود این مهم است که توجه داشته باشید، میزان موفقیت در از بین بردن خطوط خنده به این بستگی دارد که روش انتخابی شما به عنوان موثرترین روش برای عمق چین و چروک‌های شما ارزیابی شده باشد.

پرکننده‌ها

پرکننده‌های پوست می‌توانند با پایه اسید یا کلاژن باشند که هر دوی این مواد، جزء طبیعی بافت پیوندی پوست ما هستند. خاصیت پرکننده‌ها اساساً پر کردن پوست اطراف خطوط خنده است تا از ظاهر شدن این خطوط برای چند ماه جلوگیری کند. پرکننده‌های پوستی دارای پایه کلاژن، برای موارد شدید خطوط خنده بهترین انتخاب هستند. ممکن است لازم باشد هر چند وقت یکبار برای تمدید پرکننده‌ها به پزشک متخصص پوست خود مراجعه کنید.

پارلین، رستلین و ژوویدرم برخی از پرکننده‌های محبوب دارای پایه اسید هستند. برای انتخاب بهترین پرکننده برای خود یا دانستن این که اصلا آیا پرکننده‌ها گزینه خوبی برای شما هستند یا خیر، باید با متخصص مشورت کنید. اگرچه پر کننده‌ها برای رفع چین و چروک‌ها تاثیر خارق العاده‌ای دارند، مواردی وجود دارد که در آنها پر کننده‌ها بهترین درمان برای خطوط خنده نیستند.

بوتاکس

استفاده از بوتاکس برای اصلاح خطوط خنده ممکن است بهترین ایده نباشد و دلیل آن در نحوه عملکرد تزریق بوتاکس است. بوتاکس در واقع سمی است که وارد پوست شده و با ضعیف کردن عضلات جمع کننده پوست، باعث صاف‌تر به نظر رسیدن آن می‌شود. استفاده از این روش در بخشی از نقاط صورت مانند زیر چشم‌ها خطرناک بوده و ممکن است فرد نتواند به درستی چهره خود را حرکت دهد. هر قدر هم از حرکات چهره خود متنفر باشید، باز هم به حرکت دادن صورت خود یا حداقل دهانتان نیاز دارید.

تزریق چربی

برای انجام این عمل، چربی استخراج شده از یک ناحیه اهدا کننده مناسب، به عنوان یک پرکننده به پوست تزریق می‌شود. تزریق چربی می‌تواند چین و چروک‌های اطراف دهان شما را ناپدید کند.

لیفت صورت برای از بین بردن خطوط خنده

لیفت صورت برای از بین بردن خطوط خنده

اگر به دنبال خلاص شدن از شر خطوط خنده از طریق عمل جراحی هستید، لیفت صورت یکی از گزینه‌های شما است. در واقع لیفت صورت برای کاهش خطوط خنده، به خصوص در بخش میانی صورت است. این جراحی با کشیدن پوست آویخته روی گونه‌ها انجام می‌شود و آویختگی ظاهری آن را کاهش می‌دهد.

پرکننده‌های گونه

این پرکننده‌ها با پرکننده‌های تزریقی تفاوت دارند. پر کردن گونه شامل انجام یک عمل جراحی برای قرار دادن ایمپلنت در گونه‌ها است. پس از انجام این روش اگر عمل به خوبی انجام شده باشد، نه تنها خطوط خنده شما از بین می‌رود بلکه احتمالاً گونه‌های زیبا و رویایی خود که طبیعت شما از شما دریغ کرده است را نیز به دست خواهید آورد.

برش پوست

برش پوست نیز یک عمل جراحی است که در آن بخشی از پوست که چین خورده و دارای خطوط خنده است، کاملاً برش داده شده و جدا می‌شود. این روش احتمالاً به دلیل تمامیت آن، بهترین درمان برای چین‌های اطراف بینی است

کرم‌های موضعی

همه افراد با جراحی یا تزریق در صورت خود کنار نمی‌آیند و به همین دلیل محصولاتی وجود دارد که برای اصلاح چین و چروک به صورت موضعی روی پوست قرار می‌گیرند. چندین کرم و سرم برای حل این مسئله طراحی شده است.

اگرچه نتایج این محصولات به سرعت روش‌های تهاجمی مانند جراحی پلاستیک به دست نمی‌آید اما برخی از این محصولات به وعده‌های درج شده روی بسته بندی خود جامه عمل می‌پوشانند.

خلاصی از شر خطوط خنده به صورت طبیعی

ممکن است این روش به تاثیرگذاری یا فوریت عمل جراحی نباشد، اما این بدین معنا نیست که یک یا دو راه حل خانگی برای برطرف کردن خطوط خنده وجود نداشته باشد. داروهای طبیعی احتمالاً عوارض جانبی کمتر و اغلب هزینه‌های کمتری نیز دارند. با انجام یکی از موارد زیر می‌توانید خطوط خنده را حتی با صرف کمترین هزینه‌ها کاهش دهید:

ورزش‌های صورت

ورزش‌های صورت، تغییرات بسیار زیادی روی چهره شما به وجود می‌آورند. تمام آنچه که نیاز دارید صورت خود، یک آینه و کمی اطلاعات درباره چگونگی انجام صحیح این ورزش‌ها برای گرفتن نتیجه است.

ماسک‌های خانگی

یک روش زیبایی تماماً طبیعی، هرگز به هیچ کس آسیب نمی‌رساند. بنابراین چرا یک ماسک DIY را برای کاهش خطوط خنده امتحان نمی‌کنید.

  • سفیده تخم مرغ؛ سعی کنید مقداری سفیده تخم مرغ را روی خطوط خنده اطراف دهان خود بمالید و سپس شسته و خشک کنید. این ماسک باعث به حداقل رساندن خطوط اطراف دهان و سایر چین و چروک‌ها می‌شود.
  • روغن نارگیل؛ می‌توانید به هر نوع مشکل پوستی اشاره کنید و ما می‌توانیم شرط ببندیم که روغن نارگیل، جایی به عنوان یک داروی طبیعی برای آن ذکر شده باشد. خطوط اطراف بینی نیز از این قاعده مستثنا نیستند. ماساژ دادن مقداری روغن نارگیل روی خطوط خنده می‌تواند باعث شود این خطوط کمتر دیده شوند.
  • ماسک آووکادو و عسل؛ این دو درمان‌ خانگی، تغییر زیادی در نواقص پوستی ایجاد می‌کنند. زیرا عسل باعث افزایش گردش خون می‌شود؛ در حالی که آووکادو پوست را مرطوب و شاداب می‌کند. برای سفت شدن پوست می‌توانید مقداری سفیده تخم مرغ نیز به این ماسک اضافه کنید تا بهترین درمان را برای خطوط خنده بسازید.

مقالات مرتبط

سوختگی: انواع، علائم و درمان آن

سوختگی نوعی زخم دردناک ناشی از آسیب حرارتی، الکتریکی، شیمیایی یا الکترومغناطیسی است. استعمال دخانیات و آتش علت اصلی آسیب…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست