بوتاکس پیشانی: مراحل جوانسازی و رفع چروک پیشانی با تزریق بوتاکس

پوست در اثر افزایش سن چربی زیادی را در زیر پوست از دست می‌دهد. همچنین به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید ، عوامل وراثتی و سبک زندگی می‌تواند خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد. وقتی پوست شروع به ایجاد خطوط اخم ، پا کلاغی و چین و چروک می‌کند ، چنین فقدانی آشکار می‌شود. ساییدگی و پارگی و عملکردهای عضلات همچنین باعث ایجاد چین و چروک و خطوط ریز روی پوست می‌شود. در بین تمام قسمت‌های مختلف بدن ، پیشانی متداول ترین مکانی است که می‌توانید به راحتی این خطوط را پیدا کنید. در نتیجه چهره را پیر و کسل کننده نشان می‌دهد.

با این حال ، شما می‌توانید زیبایی و ظاهر جوان را با مواد تزریقی مانند بوتاکس بازیابی کنید. این کار با کاهش چین و چروک و بدون دردسر زیاد از طرف شما عمل می‌کند. این روش نه تنها سریع است بلکه یک روش غیر جراحی و کم تر تهاجمی نیز می‌باشد. به راحتی می‌توانید آن را در هنگام بیکاری خود انجام دهید و نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست.

خطوط پیشانی


خطوط پیشانی

خطوط یا چین و چروک‌های پیشانی از یک طرف به طرف دیگر روی پیشانی قرار دارند. خطوط پیشانی می‌توانند کل پیشانی را درگیر کنند یا در قسمت‌های خاصی از پیشانی وضعیت بدتری داشته باشند.

اغلب قسمت جانبی (خارج) پیشانی در انزوا قرار دارد. در طی پیری ، ابرو آویزان می‌شود. پیشانی سپس با انقباض برای بالا نگه داشتن ابرو سعی در جبران ابروی شل دارد. این انقباض عضله پیشانی باعث چین و چروک در طرفین پیشانی می‌شود.

بهترین درمان برای چین و چروک‌های افقی پیشانی


بوتاکس بدون شک بهترین درمان برای رفع چین و چروک‌های افقی پیشانی است. بوتاکس قابل تزریق است و با انجماد و فلج کردن عضلات اطراف ناحیه تزریق شده عمل می‌کند. این روش روی عضلات پیشانی متمرکز می‌شود که باعث ایجاد چین و چروک‌های افقی می‌شود. سپس ، سیگنال‌های عصبی عضله نزدیک به محل تزریق را مسدود می‌کند. این عضله را ضعیف می‌کند ، بنابراین آن‌ها نمی‌توانند به محرک پاسخ دهند. وقتی این عضلات فلج قادر به حرکت نیستند ، باعث می‌شود چین و چروک‌ها متوقف شده و در نهایت کمرنگ شوند. جدا از محو شدن این چین و چروک‌ها ، بوتاکس دارای چندین مزیت غیر آرایشی نیز می‌باشد و شامل تسکین عرق بیش از حد و میگرن است.

مزایای بوتاکس


این روش برای افراد در هر سنی چه پیر و چه جوان مناسب است. استفاده از چنین درمانی روی چین و چروک‌های افقی پیشانی می‌تواند به شما کمک کند تا ظاهری زیبا داشته باشید و سن شما بالا نباشد. با بوتاکس می‌توانید درخشش و اعتماد به نفس جوانی خود را به راحتی احیا کنید. این امر می‌تواند به افراد مسنی که می‌خواهند علائم پیری روی پوست خود را کاهش دهند بسیار کمک می‌کند. به غیر از این موارد ، چندین منطقه دیگر برای درمان بوتاکس وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا جوان تر به نظر برسید.

قبل از درمان بوتاکس چه کاری لازم است انجام دهم؟


قبل از درمان بوتاکس چه کاری لازم است انجام دهم؟

هیچ کار خاصی لازم نیست اگر امکان جلوگیری از مصرف آسپرین ، ایبوپروفن و سایر داروهای ضد التهاب وجود دارد ، لطفاً 10 روز قبل از قرار ملاقات این کار را انجام دهید تا احتمال کبودی شما کاهش یابد. همچنین ، بهتر است زمان ملاقات خود را حداقل 2 هفته قبل از رویدادهای مهم (عروسی ، فارغ التحصیلی و غیره) تنظیم کنید تا بتوانید برای اثرات بوتاکس وقت بگذارید و هرگونه کبودی برطرف شود.

روش انجام


روش انجام

  • بیمار در حالت نشسته و تکیه داده به پشتی صندلی می‌نشیند.
  • منطقه مورد نظر تمیز می‌شود.
  • پوست روی ماهیچه‌هایی که باید تزریق شوند با نشانگر پوست مشخص می‌شوند.
  • قرار دادن دقیق نقاط تزریق بین افراد متفاوت است و به عملکرد عضلانی که هنگام چروک شدن پیشانی مشاهده می‌شود بستگی دارد.
  • تزریق بوتاکس در خطوط افقی پیشانی همیشه با تزریق بوتاکس ابرو همراه است ، زیرا تزریق پیشانی بدون ابرو ممکن است منجر به سنگین شدن یا حتی افتادگی جزئی ابرو شود.
  • به عضلات تزریق انجام می‌شود.
  • حدود 1-2 دقیقه طول می‌کشد.
  • برای جلوگیری از کبودی به ناحیه فشار جزئی وارد می‌شود.
  • نشانه‌های نشانگر پوست پاک می‌شوند.

دوز بوتاکس


تزریق بوتاکس عضله پروسروس برای خطوط پیشانی:

  • در زنان: 10-20 واحد
  • در مردان: 16-40 واحد

تزریق بوتاکس عضله اوربیکولاریس اکولی برای لیفت جانبی ابرو:

  • در زنان: 2 واحد
  • در مردان: 3-4 واحد

مراقبت بعد از تزریق بوتاکس پیشانی


  • سعی کنید در چند ساعت اول نخوابید و پیشانی را ماساژ ندهید ، زیرا ممکن است بوتاکس را به سمت پلک‌های فوقانی جابجا کند و منجر به احساس سنگینی پلک یا حتی افتادگی پلک شود. در صورت بروز این اتفاق ، قطره‌های چشمی یوپیدین اثر آن را خنثی می‌کند تا اینکه در طی 7-21 روز خود به خود برطرف شود.
  • بعضی از بیماران سردرد مختصری دارند که با پاراستامول برطرف می‌شود.
  • کبودی کمی ممکن است رخ دهد ، اما با آرایش پنهان می‌شود.
  • ظرف چند روز برطرف می‌شود.
  • این اثر بسته به دوز بوتاکس استفاده شده و فیزیولوژی بیماران بعد از 3-10 روز شروع خواهد شد و بین 2 تا 7 ماه ادامه خواهد داشت.
  • بعضی از بیماران بوتاکس را سریع تر از بیماران دیگر حل می‌کنند.
  • برای اولین بار از بیماران بعضاً خواسته می‌شود که پس از 2-3 هفته برای معاینه و در صورت لزوم مجدداً مراجعه کنند.

آیا تزریقات درد خواهد داشت و اثرات جانبی این روش شامل چه مواردی می‌باشد؟


آیا تزریقات درد خواهد داشت و اثرات جانبی این روش شامل چه مواردی می‌باشد؟

برای تزریق بوتاکس نیازی به بیهوشی نیست ، زیرا باعث ناراحتی بسیار کمی می‌شود. شایع‌ترین عوارض جانبی بعد از تزریق بوتاکس خونریزی و کبودی است ، اما عوارض آن بستگی به محل تحت درمان دارد. به عنوان مثال ، هنگام تزریق بوتاکس در پیشانی ، سردرد خفیف نیز یک عارضه جانبی بالقوه است. اگر به طور منظم از آسپرین ، ایبوپروفن یا سایر داروهای ضد التهاب استفاده می‌کنید ، خطر کبودی ممکن است کمی افزایش یابد. سایر عوارض در طول زمان ملاقات شما مورد بحث قرار می‌گیرند و مختص ناحیه تحت درمان هستند.

چه اتفاقی می‌افتد اگر به دنبال تزریق بوتاکس در پیشانی خود کبودی داشته باشم؟


کبودی به هیچ وجه اثرات بوتاکس را تغییر نمی‌دهد. در صورت کبودی ، می‌توانید بسته‌های یخ را به آن قسمت بزنید و ممکن است آن را با آرایش پنهان کنید تا برطرف شود ، که بسته به میزان سلامتی شما و داروهایی که به طور منظم مصرف می‌کنید ، 3 تا 14 روز طول می‌کشد.

چه زمانی متوجه اثرات بوتاکس می‌شوم؟


چه زمانی متوجه اثرات بوتاکس می‌شوم؟

اثرات بوتاکس فوری نیست. به طور متوسط ، 3-7 روز طول می‌کشد تا شما متوجه اثرات آن شوید و بعضی اوقات ممکن است 10-14 روز طول بکشد تا به صورت 100٪ بوتاکس اثر کامل خود را بگذارد. بنابراین ، اگر احساس می‌کنید به یک “تغییری” نیاز دارید ، بهتر است 14 روز صبر کنید تا اطمینان حاصل کنید که بوتاکس های اصلی فرصتی برای انجام کار خود را داشته اند.

بوتاکس چه مدت ماندگاری دارد؟


با تعیین دوز مناسب ، بوتاکس باید حدود 4-3 ماه در قسمت فوقانی صورت و حدود 6-8 ماندگاری داشته باشد.

 

آیا لوازم آرایشی و بهداشتی بوتاکس چهره من را “پنهان” می‌کند؟


یک تزریق کننده باتجربه می‌تواند ظاهری شاداب و جوان تر به شما بدهد که هنوز هم باعث ایجاد حرکات طبیعی می‌شود بدون اینکه باعث بی حرکتی کامل پیشانی یا حالت “یخ زده” شود. پزشکان حرفه ای قادرند مقدار مناسب بوتاکس را تحویل دهند تا همکاران یا حتی بهترین دوست شما نتوانند بگویند بوتاکس را امتحان کرده اید. اما بله ، تزریق بیش از حد بوتاکس به پیشانی می‌تواند بسیاری از حالات بیان طبیعی صورت و پیشانی را از بین ببرد و منجر به “پیشانی منجمد” شود.

روش بوتاکس چقدر هزینه دارد؟


هزینه بوتاکس به تعداد کل واحدهای مورد نیاز بستگی دارد و از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت خواهد بود.

آیا تزریق ژل هم برای پیشانی کاربرد دارد؟


پرکننده پوستی توسط FDA تأیید شده و به شما کمک می‌کند تا خطوط صورت را با بازگشت کامل و حجم کم به صورت کاهش دهید. این ماده از ماده ای مشابه کلاژن برای کاهش این چین و چروک‌ها استفاده می‌کند ، و معروف به هیالورونیک اسید می‌باشد. پرکننده‌های پوستی می‌توانند چین و چروک و خطوط صورت را کمتر کنند و همچنین لب‌های نازک را پر کنند. این روش به لایه پوستی کمک می‌کند تا حجم بیشتری اضافه کند ، زیرا با افزایش سن نازک شده است. پرکننده‌ها به جمع شدن و پر شدن بافت‌های صورت کمک می‌کنند. با اتو کشیدن چین‌ها و خطوط ظریف صورت ، به شما کمک می‌کند تا سن جوان تری را در چهره خود بازیابی کنید.

بهترین روش درمان چین و چروک‌های پیشانی افقی به عوامل مختلفی از جمله خاصیت ارتجاعی و سن پوست شما بستگی دارد. با این حال ، اگر خطوط افقی پیشانی عمیق تر و دائمی شده باشند ، استفاده از بوتاکس روی آن ممکن است نتایج مطلوبی نداشته باشد. بنابراین شما ممکن است ترکیب بوتاکس و پرکننده‌های پوستی را در نظر بگیرید.

شما می‌توانید از خدمات یک متخصص پوست با تجربه که شرایط پوست شما را می فهمد استفاده کنید. چنین متخصصی شما را در انتخاب بهترین روش درمان چین و چروک‌های پیشانی افقی راهنمایی و کمک می‌کند. هر فرد از یک بافت و نیاز پوستی منحصر به فرد برخوردار است. و ممکن است یک درمان خاص که برای یک شخص مفید بوده برای شخص دیگری مفید نباشد.

مقالات مرتبط

سوختگی: انواع، علائم و درمان آن

سوختگی نوعی زخم دردناک ناشی از آسیب حرارتی، الکتریکی، شیمیایی یا الکترومغناطیسی است. استعمال دخانیات و آتش علت اصلی آسیب…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست