کاشت ابرو: نحوه کاشت، هزینه، مزایا و معایب

  1. خانه
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. کاشت ابرو: نحوه کاشت، هزینه، مزایا و معایب

درمان کم‌پشت و نازک شدن ابروها در گذشته متکی به محصولات آرایشی برای “پر کردن” موهای ابرو بوده است. با این حال امروزه راهکار دائمی‌تر، یعنی کاشت ابرو بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

جراح پلاستیک یا زیبایی، عمل کاشت مو را با استفاده از پیوند زدن موهای خود بیمار انجام می‌دهد.

کاشت ابرو عمل ساده‌ای به نظر می‌رسد، اما قبل از موافقت با انجام عمل به جوانب مختلفی همچون هزینه و خطرها و عوارض احتمالی عمل باید توجه کنید. در این مقاله متوجه می‌شوید که از عمل کاشت ابرو باید چه انتظاری داشته باشید و چطور می‌توانید از مناسب بودن عمل مطمئن شوید.

عمل کاشت ابرو


کاشت ابرو عملی زیبایی است که از طریق پیوند زدن گرفت‌های مو به ناحیه ابرو انجام می‌شود. هدف از انجام عمل کاشت ابرو این است که موهای جدید از این گرفت‌ها رشد کند و در نتیجه ابروها پرپشت‌تر به نظر برسد.

مراحل عمل کاشت ابرو


عمل کاشت ابرو مشابه عمل کاشت موی قدیمی است. گرفت موهای لازم برای کاشت ابرو از بالای گوش‌ها گرفته می‌شود. جراح علاوه بر تار مو، فولیکول‌های مو را نیز پیوند می‌زند تا مطمئن شود که موهای جدید پس از ریزش موهای کاشته شده اولیه می‌تواند در ابرو رشد کند.

پس از آن که بیمار بیهوش شد، جراح برش‌های کوچکی را در محل اهدای فولیکول‌ و نقاط پیوند زدن فولیکول‌ها در ابرو ایجاد می‌کند. کل عمل دو تا سه ساعت طول می‌کشد.

مزایا و معایب


طرفداران کاشت ابرو بر این نکته تأکید دارند که ابروهای کاشته شده به دلیل استفاده از موهای خود بیمار کاملاً طبیعی است. پس از این عمل ابروهایی پرپشت خواهید داشت و در نتیجه کمتر به آرایش ابرو نیاز پیدا خواهید کرد.

در عین حال کاشت ابرو معایبی نیز دارد که یکی از آن‌ها پرهزینه بودن عمل است. به علاوه چند ماه طول می‌کشد تا فولیکول‌های جدید “بگیرد” و نتیجه نهایی مشخص شود. در نهایت ممکن است فولیکول‌های جدید موهای جدید تولید نکند.

دوران بهبود پس از کاشت ابرو


دوران نقاهت عمل کاشت ابرو نسبتاً سریع است. دور ابروها تا چند روز پس از عمل کمی پوسته پوسته می‌شود، نکته مهم این است که به هیچ وجه پوسته‌های زخم را دستکاری نکنید.

همچنین تا سه هفته پس از جراحی نباید ورزش‌های سنگین انجام بدهید. اگر با خونریزی، ورم یا ترشحات چرکی در محل کاشت ابرو مواجه شدید، با جراح تماس بگیرید.

موهای کاشته شده پس از چند هفته می‌ریزد. ریزش مو در این مرحله کاملاً عادی است. انتظار می‌رود موهای جدید ابرو ظرف چند ماه دوباره رشد کند. در این مدت باید موهای کاشته شده را به اندازه بلندی بقیه ابرو کوتاه کنید.

دوران بهبود پس از کاشت ابرو

مراقبت بعد از کاشت ابرو و عوارض جانبی کاشت ابرو


یکی از خطرهای احتمالی کاشت ابرو این است که فولیکول‌ موهای جدید نگیرد. در چنین مواردی لازم است که عمل را دوباره در آینده انجام دهید.

خطرهای معمول مربوط به عمل‌های جراحی در این عمل نیز وجود دارد. عوارض احتمالی جراحی کاشت ابرو به شرح زیر است:

  • خونریزی شدید
  • آسیب دیدن عصب‌ها
  • تورم
  • کبودی
  • عفونت
  • باقی ماندن جای زخم

جراح زیبایی پرونده پزشکی‌تان را قبل از عمل کاشت ابرو بررسی می‌کند. اگر به عارضه یا بیماری خاصی مبتلا هستید، حتماً موضوع را به متخصص اطلاع بدهید و فهرست تمام داروها یا مکمل‌های مصرفی‌تان را در اختیار ایشان بگذارید.

عمل کاشت ابرو برای افرادی که به عارضه‌های زیر مبتلا هستند، مناسب نیست:

  • آلوپسی آره‌آتا یا ریزش موی سکه‌ای
  • تریکوتیلومانیا یا اختلال کندن موی وسواسی
  • اختلال‌های خونریزی دهنده
  • سابقه بروز عوارض پس از جراحی زیبایی

هزینه کاشت ابرو چقدر است؟


کاشت ابرو عملی غیردرمانی است و به همین دلیل شرکت‌های بیمه هزینه انجام آن را پرداخت نمی‌کنند. کاشت ابرو از نظر دریافت خسارت بیمه‌ای مشابه دیگر عمل‌های زیبایی مانند تزریق بوتاکس است.

هزینه دقیق عمل کاشت ابرو به نیازهای خاص هر بیمار، متخصص انجام عمل و محل زندگی بستگی دارد. متوسط هزینه عمل کاشت ابرو سه تا شش هزار دلار است و هزینه کاشت ابرو را در ایران می‌توان شش تا هشت میلیون تومان برآورد کرد. هزینه‌های مربوط به اتاق عمل، حق‌الزحمه جراح و در صورت لزوم متخصص بیهوشی نیز در مبلغ برآورد شده منظور شده است.

مورد استثنائی که باعث می‌شود شرکت بیمه کاشت ابرو را یک عمل درمانی، نه زیبایی در نظر بگیرد، این است که کاشت ابرو به دلیل ریزش ابرو پس از تصادف یا ابتلا به بیماری زمینه‌ای ضرورت یافته باشد. البته این موارد چندان شایع نیست. در هر حال طبق طرح بیمه‌تان همچنان مسئول پرداخت مبالغ کسر شده هستید.

همچنین لازم است که از هزینه‌های احتمالی مضاف بر عمل اولیه اطلاع داشته باشید. برای مثال اگر به پیوندهای بیشتری پس از دوران نقاهت عمل نیاز داشته باشید، باید هزینه آن‌ها را بر اساس مبلغ اعلام شده از سوی کلینیک محل درمان‌تان پرداخت کنید.

بسیاری از کلینیک‌ها طرح‌های ویژه‌ای را برای تسهیل پرداخت هزینه‌ عمل‌های زیبایی دارند که از آن جمله می‌توان به تخفیف‌های ویژه یا پرداخت اقساطی اشاره کرد. پیش از دریافت وقت عمل از یک کلینیک از مسئول پذیرش درباره چگونگی پرداخت هزینه عمل سوال کنید.

بهترین محل و متخصص برای عمل کاشت ابرو


کاشت ابرو توسط جراح پلاستیک، پوست یا زیبایی انجام می‌شود. متخصص می‌تواند جراحی را در مرکز سرپایی یا اسپای درمانی انجام بدهد.

قبل از آن که ابروهایتان را به دست متخصص بسپارید، بهتر است ابتدا تحقیق کاملی را انجام بدهید و بهترین متخصص را پیدا کنید. از جراح انتخابی‌تان درباره تحصیلات، تخصص و تجربه‌شان سوال کنید. حالت ایده‌آل این است که جراح عکس‌های قبل و بعد بیماران قبلی را به شما نشان بدهد تا به مهارت ایشان پی ببرید.

جلسه مشاوره فرصت مناسبی برای بررسی نمونه عمل‌های قبلی جراح انتخابی‌تان و پرسیدن سوالات مرتبط با عمل کاشت ابرو است. جلسه مشاوره در بسیاری از کلینیک‌ها رایگان است. تا زمانی که جراحی را پیدا نکرده‌اید که با ایشان راحت باشید و از انجام دادن عمل به دست‌شان آسوده خاطر باشید، الزامی برای گرفتن وقت عمل ندارید.

نکته آخر این که هرگز برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به جراحان غیرمتخصص و غیرمعتبری که سابقه خوبی ندارند، مراجعه نکنید؛ با این کار خطر بروز عوارض جانبی را به جان می‌خرید، بعید است که از نتیجه نهایی راضی باشید و مجبور می‌شوید که عمل را دوباره انجام بدهید.

اگر نتوانستید جراح مجربی را پیدا کنید، از متخصص پوست بخواهید جراح معتبری را به شما معرفی کند.

نکات مهم عمل کاشت ابرو


اگر از پرپشتی و شکل ابروهایتان راضی نیستید و به دنبال روش دائمی‌تری برای ترمیم ابروهایتان می‌گردید، با انجام دادن عمل کاشت ابرو می‌توانید از نتایج بلندمدت برخوردار شوید. البته نتایج کاشت ابرو متغیر است و در تمام جراحی‌های زیبایی همواره خطر بروز عوارض جانبی وجود دارد؛ حتی عمل‌های به ظاهر ساده‌ای مانند کاشت ابرو نیز می‌تواند عوارض جانبی به دنبال داشته باشد.

تمام راه‌های ممکن را به دقت بسنجید و با متخصص پوست، مو و زیبایی مشورت کنید. اگر تصمیم گرفتید، عمل کاشت ابرو انجام بدهید، ابتدا به خوبی تحقیق کنید و جراح معتبری را که در زمینه کاشت ابرو بهترین است، پیدا کنید.

پرسش‌های متداول


1. هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

کاشت ابرو مشابه دیگر عمل‌های زیبایی مانند تزریق ژل و بوتاکس است و هزینه دقیق آن تابعی از نیازهای خاص هر بیمار، متخصص انجام دهنده عمل و موقعیت جغرافیایی کلینیک است. هزینه متوسط عمل کاشت ابرو سه تا شش هزار دلار یا شش تا هشت میلیون تومان است.

2. هزینه کاشت ابرو در ایران چقدر است؟

هزینه کاشت ابرو در ایران، بسته به تعداد گرفت‌های لازم، شش تا هشت میلیون تومان است.

3. ماندگاری نتیجه کاشت ابرو چقدر است؟

موهای جدید سه تا چهار ماه بعد از عمل از فولیکول‌های پیوند زده شده رشد می‌کند و بهترین نتیجه پس از شش تا هشت ماه قابل مشاهده خواهد بود.

4. بهترین ترکیبات برای کمک به رشد ابروها کدام‌ها هستند؟

  • بهترین ترکیب از نظر کلی: سرم حجم دهنده ابرو Vegamour VegaBrow
  • بهترین ترکیب از نظر سرعت اثرگذاری: سرم احیاء کننده ابرو Grande Cosmetics GrandeBROW
  • بهترین ترکیب از نظر قیمت: سرم احیاء کننده Rapidlash Eyebrow
  • بهترین پیشنهاد برای پوست‌های حساس: سرم رشد ابروی Pronexa Hairgenics Lavish Brows
  • بهترین نرم کننده: سرم نرم کننده و احیاء کننده ابرو RevitaLash RevitaBrow
  • بهترین اپلیکاتور: Talika Eyebrow Lipocils
  • بهترین پیشنهاد با چند کاربرد و فایده: BeautyGARDE که هم آسیب مژه‌ها را ترمیم می‌کند و هم ابروها را تقویت می‌کند.
  • بهترین ترکیب دارای بیوتین: سرم NeuBrow Enhacing که محصول آزمایشگاه‌های پژوهش بر روی پوست است.
  • بهترین ترکیب دارای پپتید: سرم احیا کننده ابرو DenseBrow
  • بهترین پیشنهاد دارای مواد طبیعی: سرم Province Apothecary Full Brow

مقالات مرتبط

سوختگی: انواع، علائم و درمان آن

سوختگی نوعی زخم دردناک ناشی از آسیب حرارتی، الکتریکی، شیمیایی یا الکترومغناطیسی است. استعمال دخانیات و آتش علت اصلی آسیب…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست