ماندگاری بوتاکس پیشانی، دور چشم، خط اخم و خنده چقدر است؟

بوتاکس یکی از روش‌های درمانی بسیار موثر برای کاهش چین و چروک و خطوط عمیق صورت است که به جوان سازی صورت کمک خواهد کرد. تاثیرات بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک صورت همانند تعداد زیادی از روش‌های زیبایی موقت است و پس از آن که تاثیر بوتاکس از بین رفت باید برای تزریق مجدد به پزشک مراجعه کنید. به طور کلی شما باید هر ۴ تا ۶ ماه یک بار برای تمدید نتایج به دست آمده تحت درمان قرار بگیرید. در این دوران هیچ گونه چین و چروک روی صورت شما وجود ندارد. برخی از بیماران باید هر ۱۲ ماه یک بار به پزشک مراجعه کنند تا به تزریق مجدد بوتاکس بپردازد.

بوتاکس چیست؟


بوتاکس چیست؟

 اگرچه بوتاکس به درون صورت تزریق می‌‌شود جزو خانواده فیلر در نظر گرفته نمی‌‌شود. بوتاکس مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار دارد و به نحوی طراحی شده که پس از تزریق به درون ناحیه موردنظر به پایانه‌های عصبی متصل می‌‌شود و از منقبض شدن عضلات جلوگیری می‌کند. هنگامی‌ که عضله فلج می‌‌شود توانایی خود برای منقبض شدن و به وجود آوردن چین و چروک را از دست خواهد داد و در نهایت شما شاهد از بین رفتن خطوط صورت خود خواهید بود. بوتاکس هیچ تاثیری بر سفتی، بافت پوست و الاستیسیته آن ندارد و فقط می‌‌تواند به رفع خطوط صورت بپردازد. در صورتی که شما قصد دارید به افزایش حجم یک ناحیه از صورت خود بپردازید باید از فیلر استفاده کنید. تزریق بوتاکس و فیلر به کسب نتایج مطلوب در ارتباط با از بین بردن چین و چروک صورت کمک می‌کند.

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟


ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

 تحقیقات نشان داده که ماندگاری بوتاکس حدود ۳ تا ۶ ماه است با این حال عوامل دیگری در افزایش ماندگاری بوتاکس نقش دارند که به شرح زیر می‌باشند:

  • سن بیمار
  • جنسیت او
  • حجم عضله
  • نحوه تزریق بوتاکس
  • غلظت بوتاکس
  • حجم بوتاکس
  • محل تزریق بوتاکس

تحقیقات نشان داده که چندین مرتبه تزریق بوتاکس در یک ناحیه باعث افزایش ماندگاری آن خواهد شد. افرادی که قصد دارند افزایش میزان ماندگاری نتایج حاصل از بوتاکس بپردازند باید به نکات زیر توجه داشته باشند:

  • برای تزریق بوتاکس به یک پزشک آموزش دیده و با تجربه بپردازند که در زمینه تزریق بوتاکس مهارت بالایی دارد.
  • از همه نکات مربوط به مراقبت‌های پس از تزریق به طور کامل پیروی کنند.

چرا به تدریج اثر بوتاکس از بین می‌رود؟


 نتایج حاصل از تزریق بوتاکس موقت است و معمولاً حدود ۴ تا ۶ ماه باقی می‌ماند اما این دارو به طور دائمی به پایانه عصبی متصل می‌گردد. پس از چند ماه بدن به ساختن پایانه عصبی جدیدی می‌کند که بوتاکس تاثیری بر روی آن نگذاشته است و به این ترتیب مجدداً انقباضات عضله شروع خواهد شد. به همین دلیل شما به تزریق مجدد بوتاکس نیاز دارید تا پایانه‌های عصبی ایجاد شده فلج شود. اگر چه اثر این دارو به طور کامل از بین نمی‌‌رود و نتایج حاصل از آن دائمی نیستند.

 چگونه می‌توان ماندگاری بوتاکس را افزایش داد؟


 در بخش زیر به چند نکته اشاره می‌کنیم که به شما برای افزایش ماندگاری بوتاکس کمک می‌کند:

 پیروی کردن از مراقبت‌های پس از تزریق بوتاکس

 چند دقیقه اول پس از تزریق بوتاکس و ۴۸ ساعت اول نقش مهمی را در افزایش ماندگاری نتایج حاصل از تزریق بوتاکس ایفا می‌کنند. پزشکی که به تزریق بوتاکس پرداخته است نکات مهمی را در ارتباط با مراقبت‌های پس از تزریق و سطح فعالیت جسمانی شما ارائه می‌دهد و در صورتی که شما از این موارد به طور صحیح پیروی کنید می‌توانید طول عمر بوتاکس را افزایش دهید. پس از تزریق بوتاکس شما باید سعی کنید از عضلات صورت خود استفاده کنید و آنها را حرکت دهید تا بوتاکس به طور صحیح درون عضلات مورد نظر قرار بگیرد. لبخند زدن، خمیازه کشیدن و اخم کردن به توزیع یکسان بوتاکس درون نواحی مورد نظر کمک می‌کند. انجام دادن این حرکات هیچ گونه خطری ندارد اما باید مراقب باشید که در این دوران از ماساژ دادن صورت یا دستکاری کردن آن خودداری کنید زیرا احتمال حرکت کردن بوتاکس به سایر نقاط صورت وجود دارد و ممکن است دچار فلج شدن ناخواسته صورت شوید. پزشک از شما می‌خواهد که یک یا دو شب اول پس از تزریق بوتاکس به پشت بخوابید و دو عدد بالش زیر سر خود قرار دهید تا سر شما در ارتفاع بالاتری قرار بگیرد. در ۲۴ ساعت اول پس از تزریق بوتاکس از انجام دادن فعالیت ورزشی سنگین و قرار گرفتن در معرض گرمای شدید خودداری کنید. سونا، یوگا، تمرینات ورزشی سنگین و مواردی از این قبیل باعث می‌‌شوند که بوتاکس به سایر نقاط صورت حرکت کند. این امر منجر به فلج شدن موقت صورت، افتادگی پلک یا سایر عوارض جانبی ناخواسته خواهد شد.

اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید

اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید

 همه افرادی که به تزریق بوتاکس پرداخته ‌اند و افرادی که تزریق نداشته اند باید از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید خودداری کنند و هرگز این قانون را فراموش نکنند. آسیب دیدگی پوست ناشی از نور آفتاب باعث به وجود آمدن مشکلات متعدد پوستی از قبیل مسائل مرتبط با زیبایی پوست تا سرطان خواهد شد و شایع ترین مشکل ناشی از نور آفتاب به وجود آمدن چین و چروک و خطوط ریز روی صورت است. چروک سطحی معمولاً به درمان با بوتاکس پاسخ نمی‌دهند زیرا بوتاکس از عضلات عمیق درون پوست را هدف قرار می‌‌دهد. اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب یک روش بسیار مهم برای حفظ جوانی و شادابی پوست و پیشگیری از بروز مشکلات پوستی است.

 تزریق بوتاکس در کنار سایر محصولات

 تزریق بوتاکس در کنار سایر محصولات زیبایی از قبیل فیلر می‌تواند به بهبود ظاهر صورت افزایش روند جوان سازی آن کمک کند. پزشکان از آخرین روش‌های درمانی و فناوری برای به وجود آوردن نتایج دلخواه شما استفاده می‌کنند. پزشک علاوه بر تزریق بوتاکس از انواع مختلف ژل و فیلر از قبیل ژوویدرم، زئومین و مواردی از این قبیل استفاده می‌‌کند تا چروک صورت را کاهش دهد. برخی از بیماران علاوه بر بوتاکس از درما فیلر از قبیل رستالین برای افزایش حجم پوست خود و اصلاح خطوط عمیق آن استفاده می‌کنند. هنگامی‌ که بوتاکس و درمانی فیلر با یکدیگر مورد استفاده قرار بگیرند به روش مورد نظر لیفت صورت با مایع گفته می‌شود. پزشک پس از جلسه مشاوره و ارزیابی شرایط صورت شما و کسب اطلاعات لازم در ارتباط با نتایج مورد انتظارتان بهترین روش درمانی موجود را توصیه خواهد کرد.

مراجعه به بهترین متخصص

مراجعه به بهترین متخصص

 بدون شک مهمترین نکته ای که در ارتباط با تزریق بوتاکس باید در نظر داشته باشید مراجعه به یک پزشک با تجربه است. تجربه، دانش و مهارت ۳ فاکتور مهم برای انتخاب پزشک هستند تا شما نتایج مطلوبی را از درمان به دست بیاورید و ریسک بروز عوارض جانبی را کاهش دهید.

مراقبت از پوست

مراقبت از پوست

 در صورتی که شما به طور صحیح از پوست خود مراقبت کنید می‌توانید مزایای حاصل از تزریق ژل و بوتاکس را افزایش دهید. افرادی که صبح و شب با مصرف مقدار بسیار زیادی آب به پوست خود آب رسانی می‌کنند می‌توانند تاثیرات حاصل از تزریق ژل هیالورونیک اسید را افزایش دهند. این امر به شما کمک می‌کند حجم صورت خود را افزایش دهید و چروک صورت تان را از بین ببرید.

تغذیه مناسب

 تغذیه با تاثیرات بسیار مهمی بر ظاهر و سلامت پوست همراه است و به همین دلیل شما باید سعی کنید از مصرف مواد غذایی فرآوری شده و آماده خودداری کنید و می‌زان قند موجود در رژیم غذایی خود را کاهش دهید. افزایش و کاهش شدید وزن بدن با تاثیرات بسیار زیادی بر زیبایی صورت همراه است و به همین دلیل باید به حس تناسب اندام خود بپردازید. به خاطر داشته باشید که نوسانات وزن بدن از میزان تاثیرات محصولات ضد پیری می‌‌کاهد.

 کاهش استرس

 استرس به اشکال مختلف بر بدن تاثیر می‌گذارد و روند پیر شدن بدن را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود علائم نشانه‌های حاصل از بالا رفتن سن به سرعت به وجود بیاید. به منظور افزایش ماندگاری بوتاکس باید سعی کنید از میزان استرس خود بکاهید و از روش‌های مخصوص کنترل استرس از قبیل مدیتیشن و یوگا بهره بگیرید.

مصرف مکمل زینک

 تحقیقات نشان داده که تاثیرات بوتاکس با سطح زینک در بدن ارتباط دارد. برخی از افراد دچار کمبود زینک هستند به همین دلیل پس از تزریق بوتاکس باید از مکمل زینک استفاده کنند تا تاثیرات حاصل از آن را افزایش دهد.

ورزش کردن

 متاسفانه برخی از افرادی که ورزش سنگین انجام می‌دهند از قبیل دوندگان متوجه می‌شوند که نتایج حاصل از تزریق بوتاکس و فیلر طی مدت کوتاهی از بین می‌رود. به هیچ عنوان به چنین دلیلی از ورزش کردن خودداری نکنید زیرا ورزش باعث حس سلامت بدن می‌شود در عوض می‌توانید انجام دادن حرکات مخصوص صورت را کاهش دهید و در صورتی که در فضای باز ورزش می‌‌کنید از کلاه و عینک مخصوص استفاده کنید تا از قرار گرفتن پوست شما در معرض نور آفتاب جلوگیری شود.

حفظ نتایج به دست آمده

حفظ نتایج به دست آمده

 بهترین روش برای افزایش ماندگاری نتایج حاصل از تزریق بوتاکس این است که از همه دستورات پزشک پیروی کنید و قبل از آن که اثر بوتاکس به طور کامل از بین برود برای تزریق مجدد به پزشک مراجعه نمایید. تزریق بوتاکس در فواصل زمانی مشخص و بسیار سودمند است زیرا باعث می‌شود عضلات ناحیه مورد نظر به خوبی به درمان پاسخ دهند و نتیجه مطلوبی را به وجود بیاورند. خط اخم بین ابروها و یک نمونه بسیار عالی است که در صورت تزریق مکرر بوتاکس از بین می‌رود اما به خاطر داشته باشید که نباید بیش از حد به تزریق بوتاکس بپردازید زیرا بدن و عضله نسبت به بوتاکس مقاوم می‌‌شوند و ممکن است واکنش منفی ایجاد کنند.

مقالات مرتبط

سوختگی: انواع، علائم و درمان آن

سوختگی نوعی زخم دردناک ناشی از آسیب حرارتی، الکتریکی، شیمیایی یا الکترومغناطیسی است. استعمال دخانیات و آتش علت اصلی آسیب…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست