بوتاکس مصپورت: رفع چین و چروک پیشانی و دور چشم با مصپورت

 هنگامی ‌که شما لبخند می‌زنید، می‌خندید، اخم می‌کنید یا تعجب می‌کنید عضلات صورت شما منقبض خواهد شد و با گذر زمان انقباض عضلات باعث به وجود آمدن چین و چروک و خطوط دائمی در صورت به ویژه در اطراف چشم و دهان، بین ابروها و روی پیشانی خواهد شد. این خطوط باعث می‌‌شود صورت شما پیر، خسته، عصبانی و ناراحت به نظر برسد. بوتاکس مصپورت محصول ایران علاوه بر آنکه از عمیق شدن این خطوط در هنگام حرکات طبیعی صورت پیشگیری می‌‌کند می‌‌تواند باعث از بین رفتن آنها شود و به جوان سازی و شادابی بیشتری صورت کمک نماید.

 بوتاکس مصپورت چه کاربردهایی دارد؟


بوتاکس مصپورت چه کاربردهایی دارد

 بوتاکس زیبایی مصپورت محبوب ترین روش برای از بین بردن چین و چروک و خطوط صورت است که یک روش سریع و موثر و ایمن در نظر گرفته می‌شود. بوتاکس مصپورت می‌‌تواند به مدت ۶ ماه شما را از مشکلات مرتبط با چین و چروک و خطوط صورت خلاص کند و پس از تزریق نیاز به استراحت ندارید و دچار درد و ناراحتی نخواهید شد. تزریق بوتاکس مصپورت با از بین بردن خطوط پنجه کلاغی زیر چشم، خط اخم بین هر دو ابرو، خطوط افقی روی پیشانی و خطوط اطراف دهان و روی گردن به جوان سازی صورت کمک می‌کند. بوتاکس علاوه بر آن که چین و چروک و خطوط ریز روی صورت را از بین می‌‌برد در درمان سردردهای میگرنی، تعریق بیش از حد، درد مزمن کمر و فک اسپاسم عضله و مواردی از این قبیل نتایج مطلوبی را ایجاد می‌کند.

مکانیسم عمل بوتاکس مصپورت چگونه است؟


مکانیسم عمل بوتاکس مصپورت چگونه است

 بوتاکس مصپورت یک نام تجاری برای سم بوتولینیوم آ است که به عنوان یک شل کننده عضلانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از باکتری کلاستریدیوم بوتولونیوم به دست می‌آید. این محصول برای درمان اسپاسم عضله و چشم مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار گرفته است اما در حال حاضر به عنوان یک محصول برای زیبا پوست مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. سالیان طولانی است که پزشکان از بوتاکس به عنوان یک روش برای از بین بردن علائم و نشانه‌های حاصل از بالا رفتن سن استفاده می‌‌کنند زیرا بوتاکس باعث شل شدن عضلات صورت می‌‌شود که در به وجود آمدن چین و چروک نقش دارند. هنگامی ‌که بوتاکس به درون عضله صورت تزریق می‌شود اجازه منقبض شدن به آن نمی‌دهد و به این ترتیب چین و چروک ریز صورت از بین می‌روند. به این ترتیب بوتاکس با از بین بردن خطوط صورت به بهبود ظاهر آن کمک می‌‌کند و دیگر صورت شما خسته و پیر به نظر نخواهد رسید.

 چه افرادی می‌‌توانند متقاضی تزریق مصپورت باشند؟


 همه افرادی که از ظاهر صورت خود به علت چین و چروک فراوان ناراحت هستند و می‌خواهند که از این مشکل رهایی یابند می‌توانند متقاضی مناسبی برای تزریق بوتاکس مصپورت باشند. مهمترین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای تزریق بوتاکس مصپورت شما باید در سطح مناسبی از سلامت جسمانی قرار داشته باشید، باردار نباشید، در دوران شیردهی به سر نبرید و دچار اختلالات عصبی عضلانی نباشید. مردان و زنانی که تحت درمان با بوتاکس مصپورت قرار می‌‌گیرند باید انتظارات واقعی در خصوص نتایج حاصل از درمان با این روش داشته باشند. شما می‌توانید در جلسه مشاوره با پزشک خود صحبت کنید تا پزشک و اهداف و انتظارات شما آشنا شود و بتواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.

 مراقبت‌های قبل از تزریق شامل چه مواردی است؟


 حدود یک هفته قبل از تزریق پزشک و شما می‌خواهد که از مصرف آسپرین، داروهای غیر استروئیدی ضد التهاب از قبیل ادویل و مترین و ایبوپروفن یا الوو، ویتامین ای، و مکمل روغن ماهی خودداری کنید زیرا این محصولات باعث افزایش ریسک خونریزی و کبودی در محل تزریق خواهند شد. روز مقداری کبودی و خونریزی در محل تزریق طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد اما در صورتی که کبودی و خونریزی شدید باشد باید به پزشک خود مراجعه کنید. معمولاً پزشک از شما می‌خواهد که حدود ۷ تا ۱۰ روز پس از تزریق برای انجام معاینات پس از درمان به مطلب او مراجعه کنید.

 فرایند تزریق چگونه انجام می‌شود؟


فرایند تزریق چگونه انجام می‌شود

 برای تزریق بوتاکس پزشک از یک سوزن بسیار کوچک استفاده می‌‌کند تا بوتاکس مصپورت را به درون عضلات مورد نظر صورت تزریق نماید و چین و چروک و خطوط آن را از بین ببرد. در هنگام تزریق ممکن است شما دچار مقداری درد و ناراحتی شوید اما اطمینان داشته باشید که فرآیند درمان بسیار موثر و ایمن است. تزریق مصپورت طی مدت چند دقیقه انجام می‌‌شود و معمولاً شما نیازی به استفاده از داروی بی حسی یا استراحت پس از تزریق نخواهید داشت و می‌توانید همان روز به محل کار خود برگردید یا به انجام فعالیت‌های روزمره تان بپردازید.

اهمیت مراجعه به یک پزشک با تجربه


 اگرچه بوتاکس به عنوان یک روش جراحی در نظر گرفته نمی‌شود شما باید به یک پزشک با تجربه مراجعه کنید تا فرآیند تزریق به طور صحیح و ایمن انجام گردد. در صورتی که پزشک با فرایند تزریق صحیح بوتاکس آشنا نباشد نتایج نامطلوبی را ایجاد می‌‌کند و ظاهر شما غیرطبیعی به نظر خواهد رسید. شما باید به پزشک مراجعه کنید که سابقه درخشان در زمینه تزریق بوتاکس دارد و بیماران او از فرایند درمان خود رضایت کامل دارند. شما می‌توانید قبل از تزریق بوتاکس علاوه بر پزشک با بیماران قبلی او نیز صحبت کنید تا اطمینان حاصل کنید که پزشک خوبی را برای درمان انتخاب کرده‌ اید. درصورتی که اطمینان حاصل کردید بیماران از نتیجه درمان خود رضایت دارند و ظاهر صورت آنها طبیعی به نظر می‌‌رسد از پزشک مورد نظر خود وقت بگیرید.

 دوز مورد نیاز بوتاکس چقدر است؟ 


دوز مورد نیاز بوتاکس چقدر است؟

 مقدار بوتاکس مورد نیاز در هر فرد یکسان نیست و با توجه به عمیق بودن خطوط صورت، نحوه واکنش بدن به درمان و تعداد دفعات تزریق بوتاکس بستگی دارد. به عنوان مثال شما به ۵ تا ۲۰ واحد بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک و خطوط صورت خود نیاز دارید.

آیا باید در یک بازه زمانی خاص به طور منظم به تزریق بوتاکس پرداخت؟


 پاسخ این سوال منفی است و در صورتی که شما از نتایج حاصل از تزریق بوتاکس رضایت نداشته باشید هیچ اجباری در ارتباط با تزریق مجدد وجود نخواهد داشت. اما در صورتی که نتایج حاصل از بوتاکس به بهبود ظاهر صورت شما کمک کرده باشد می‌توانید به پزشک خود مراجعه کنید تا مجدداً به تزریق بوتاکس بپردازد. به خاطر داشته باشید که تزریق منظم بوتاکس به حفظ نتایج به دست آمده کمک می‌کند.

آیا تزریق بوتاکس باعث جلب توجه دیگران می‌شود؟


 پاسخ این سوال منفی است و دوستان شما به هیچ عنوان متوجه تزریق بوتاکس نمی‌شوند و تنها عاملی که ممکن است به شما یادآوری کنند این است که صورت تان جوان تر و شاداب تر شده است اما علت آن را نمی‌دانند. در صورتی که تزریق بوتاکس توسط یک پزشک با تجربه انجام شود هیچ گونه مشکلی در ارتباط با عملکرد صورت و حالات طبیعی آن ایجاد نخواهد شد.

 تزریق بوتاکس مصپورت چقدر طول می‌کشد؟


 تزریق بوتاکس مصپورت یک روش ساده و بسیار سریع است که معمولاً طی مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه انجام می‌‌شود و شما در این بازه زمانی می‌‌تواند در خصوص سوالات و نگرانی‌هایی که دارید نیز با پزشک تان صحبت کنید. معمولاً مراکز درمانی حدود ۳۰ دقیقه زمان برای هر بیمار در نظر می‌‌گیرند که شامل مشاوره و تزریق بوتاکس است و از شما می‌خواهند که دو هفته بعد از تزریق مجدد مراجعه کنید تا پزشک به بررسی نتایج به دست آمده بپردازد و در صورت نیاز اقدامات ضروری را انجام دهد.

دوران بهبود پس از تزریق بوتاکس مصپورت چگونه است؟


دوران بهبود پس از تزریق بوتاکس مصپورت چگونه است

 پس از تزریق بوتاکس شما در محل تزریق شاهد به وجود آمدن یک برجستگی کوچک هستید که شبیه گزیدگی توسط پشه است و طی مدت چند دقیقه به طور کامل از بین می‌رود. معمولاً حدود ۲ تا ۴ روز طول می‌کشد تا شما شاهد تغییرات صورت خود باشید و پس از یک هفته نتیجه نهایی را مشاهده خواهید کرد. پس از آنکه عضله به طور کامل تحت تاثیر بوتاکس تزریق شده قرار گرفت و چین و چروک صورت شما کاهش پیدا می‌‌کند و صورت شما جوان تر به نظر خواهد رسید. نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که اثر بوتاکس موقت است و معمولاً حدود سه ماه باقی می‌‌ماند که البته این بازه زمانی در همه بیماران یکسان نیست به همین دلیل شما به تزریق مجدد نیاز خواهید داشت. در بخش زیر به نکات مرتبط با مراقبت‌های پس از تزریق بوتاکس و تسریع روند بهبود اشاره می‌کنیم.

صاف بنشینید

 پس از تزریق بوتاکس مصپورت باید از دراز کشیدن خودداری کنید و درصورتی که خسته بودید به هیچ عنوان نخوابید و در برابر وسوسه خوابیدن مقاومت کنید. تعداد زیادی از ما در هنگام خوابیدن زیاد غلت می‌خوریم و این امر بدین معنا است که ممکن است روی صورت دراز بکشیم که این امر باعث جابجا شدن و حرکت کردن بوتاکس تزریق شده خواهد شد. در صورتی که پزشک به تزریق بوتاکس در پیشانی شما پرداخته است و دراز کشیدن باعث می‌شود که بوتاکس به سمت پل حرکت کند و شما دچار افتادگی پلک خواهید شد به همین دلیل باید حداقل ۲۴ ساعت پس از تزریق بوتاکس نخوابید.

در صورت بروز اتفاقات پیش بینی نشده تعجب نکنید

 واکنش بدن همه افراد به بوتاکس یکسان نیست و برخی از افراد هیچ گونه مشکلی نخواهند داشت و برخی دیگر دچار تورم و التهاب پوست می‌شوند. تزریق بوتاکس به این معنا است که شما یک ماده خارجی را به بدن خود تزریق کرده ‌اید و ممکن است باعث به وجود آمدن عوارض جانبی از قبیل تورم، قرمزی، کبودی، تب و حتی سرفه شود. حتی ممکن است متوجه شوید که حساسیت پوست شما افزایش یافته است که در این صورت شما به مراقبت منظم از پوست خود نیاز دارید تا دوباره به شرایط عادی برگردد. در این دوران پزشک از شما می‌خواهد از محصولات مراقبت از پوست حساس استفاده کنید.

از کمپرس یخ استفاده کنید

 تزریق بوتاکس مانند تزریق هر داروی دیگری ممکن است باعث به وجود آمدن تورم در ناحیه تزریق شود که در این شرایط جای هیچ نگرانی وجود ندارد و شما می‌توانید از کمپرس یخ استفاده کنید و آن را روی ناحیه مورد نظر قرار بدهید تا به تدریج بهبود پیدا کند.

 از قرار گرفتن در معرض گرما خودداری کنید

 قرار گرفتن در معرض گرما پس از تزریق بوتاکس مصپورت به شدت ممنوع است زیرا گرما باعث التهاب پوست می‌شود و احتمال حرکت کردن بوتاکس به سایر نقاط صورت را افزایش خواهد داد. تزریق بوتاکس باعث حساسیت پوست می‌شود و گرمای این وضعیت را تشدید می‌‌کند. تا زمانی که تورم و قرمزی صورت به طور کامل از بین رفته است به شدت از قرار گرفتن در معرض گرما خودداری کنید زیرا گرما علاوه بر آن که باعث بدتر شدن عوارض جانبی حاصل از تزریق بوتاکس می‌شود دوران بهبود را نیز افزایش می‌دهد.

از دستکاری کردن صورت خود اجتناب کنید

 همه ما به خوبی می‌‌دانیم که دستکاری کردن صورت به ویژه هنگامی ‌که حساس شده است و باعث بدتر شدن آن می‌شود. دست زدن به صورت پس از تزریق بوتاکس مصپورت باعث به وجود آمدن نتایج نامطلوبی می‌شود. در چنین شرایطی ممکن است بوتاکس در صورت جابجا شود و نتایج دلخواه را ایجاد نکنند. پس از تزریق بوتاکس صورت شما دچار التهاب می‌‌شود و ممکن است شما وسوسه شوید صورت خود را ماساژ دهید اما باید بدانید که باعث بدتر شدن شرایط خود خواهید شد.

 آیا پس از تزریق می‌توان لبخند زد یا به انجام حالات صورت پرداخت؟


 هدف از تزریق بوتاکس مصپورت این است که ظاهر صورت بهبود پیدا کند نه آن که باعث تغییر صورت شود. به این ترتیب هدف از تزریق بوتاکس این است که عضلات زیر پوست شل شوند و چین و چروک آن از بین برود. تزریق بوتاکس هیچ تاثیری بر حرکات و حالات صورت نخواهد گذاشت. به خاطر داشته باشید که تزریق بوتاکس باعث بروز مشکل در پایانه عصبی نمی‌‌شود و سیستم لامسه در نواحی تحت درمان از بین نمی‌رود.

نتایج حاصل از تزریق بوتاکس مصپورت به چه صورت است؟


نتایج حاصل از تزریق بوتاکس مصپورت به چه صورت است

 پس از تزریق بوتاکس مصپورت برخی از بیماران دچار مقداری کبودی می‌شوند که معمولاً طی مدت کوتاهی بهبود پیدا می‌کند. پس از ۲۴ ساعت شما می‌توانید شاهد کاهش چین و چروک صورت خود باشید که این امر تا پنج روز پس از تزریق ادامه پیدا می‌کند. معمولاً نتایج به دست آمده تا ۴ ماه باقی می‌‌ماند و حتی برخی از افراد ادعا می‌‌کنند که ماندگاری بوتاکس در آنها یک سال است. پس از چند دور تزریق بوتاکس مصپورت شما می‌توانید شاهد ماندگاری بیشتر نتایج به دست آمده باشید. بوتاکس مصپورت باعث شل شدن عضلات صورت و از بین رفتن چروک آن می‌‌شود و به این ترتیب شما شاهد جوان تر شدن صورت خود خواهید بود. برخی از بیماران ترجیح می‌دهند برای کسب نتایج بهتر علاوه بر تزریق بوتاکس از لیفت صورت و جوان سازی صورت یا لیزر مخصوص لایه برداری پوست استفاده کنند.

آیا تزریق بوتاکس مصپورت درد دارد؟


 پزشک برای تزریق بوتاکس مصپورت از یک سوزن بسیار کوچک استفاده می‌‌کند و به این ترتیب شما دچار درد بسیار خفیفی خواهید شد که به خوبی قابل تحمل است. پس از اتمام تزریق می‌توانید به انجام فعالیت‌های طبیعی خود بپردازید.

 خطرات و عوارض جانبی بوتاکس مصپورت چیست؟


 عوارض جانبی حاصل از تزریق بوتاکس مصپورت نادر است و معمولاً خفیف هستند که طی مدت کوتاهی از بین می‌روند. سردرد و قرمزی یا کبودی خفیف پوست از شایع‌ ترین عوارض تزریق بوتاکس هستند که طی مدت کوتاهی بهبود پیدا می‌کنند. در موارد نادر ممکن است بیمار دچار افتادگی پلک یا عدم تقارن صورت شود. در صورتی که تزریق بوتاکس توسط یک پزشک با تجربه انجام شود احتمال بروز عوارض جانبی به حداقل خواهد رسید.

هزینه بوتاکس مصپورت چقدر است؟


 هزینه بوتاکس مصپورت با توجه به فاکتورهای متعددی مشخص می‌شود که به وسعت ناحیه ای که قرار است درمان شود بستگی دارد. شما می‌توانید در جلسه مشاوره اولیه با پزشک خود صحبت کنید تا اطلاعات لازم در خصوص هزینه درمان را به دست بیاورید.

مقالات مرتبط

سوختگی: انواع، علائم و درمان آن

سوختگی نوعی زخم دردناک ناشی از آسیب حرارتی، الکتریکی، شیمیایی یا الکترومغناطیسی است. استعمال دخانیات و آتش علت اصلی آسیب…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست