کاربرد و مزایای مزوتراپی در جوانسازی پوست

در این روش، پزشکان برای تزریق آنزیم‌ها، هورمون‌ها و ویتامین‌ها به پوست شما، به منظور محکم کردن و جوانسازی آن، از سوزن‌های بسیار ریز استفاده می‌کنند. این روش برای اولین بار در فرانسه توسط دکتر میشل پیستور، برای کمک به تسکین درد ناشی از بیماری‌های مختلف ابداع شد. با این حال بعدها در درماتولوژی زیبایی برای برداشت چربی (اغلب به عنوان جایگزینی برای لیپوساکشن) مورد استفاده قرار گرفت.

اصطلاح «مزو» به معنای «میانه» است. این روش درمانی مزوتراپی نامیده می‌شود؛ زیرا از سوزن‌های بسیار ریز برای تزریق به لایه میانی پوست شما استفاده می‌شود. هدف کلی این روش، درمان موارد اساسی مانند التهاب و گردش خون ضعیف است که باعث آسیب به پوست می‌گردد.

کاربرد مزوتراپی


مزوتراپی روشی است که اغلب برای رسیدگی به دامنه گسترده‌ای از مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد که این مشکلات پوستی عبارتند از:

  • تجمع رنگدانه
  • سفت کردن پوست
  • کاهش سلولیت خطوط و چین و چروک‌ها
  • برداشتن چربی از صورت، بازوها، ران‌ها، شکم، کفل‌ها و پاها
  • آلوپسیا

این روش مزایای مختلفی دارد

مزایای مزوتراپی چیست؟


مزایای مزوتراپی چیست

پوست شما غلظت بالایی از ویتامین‌ها و سایر مواد معدنی را به دست می‌آورد.

غلظت بالای سرم‌ها و ویتامین‌ها و سایر ترکیبات مغذی مفید، باعث طراوت و جوانسازی پوست شما می‌شود. در صورت انجام شدن مناسب، مزوتراپی این اطمینان را فراهم می‌کند که مواد لازم به درستی به پوست شما برسند.

مزوتراپی می‌تواند جایگزینی برای جراحی‌های گران و هزینه بر باشد.

مزوتراپی می‌تواند بخشی از برنامه روتین پیشگیری از پیری پوست شما باشد که نسبت به سایر روش‌ها و جراحی پلاستیک، کمتر تهاجمی است. برای بهتر به نظر رسیدن، لازم نیست زیر تیغ چاقو بروید. سرم‌های تغلیظ شده با استفاده از سوزن به پوست شما رسانده می‌شوند و بدون هیچ آسیبی، پوست سالم و زیبایی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

مزوتراپی می‌تواند نیازهای مختلف پوست را برطرف نماید.

اگر به دنبال یک راه حل ضد پیری باشید یا بخواهید درخشندگی پوست خود را تقویت کنید، با استفاده از این روش، مواد مورد نیاز پوست خود را دریافت خواهید کرد. این روش باعث تقویت پوست شده و می‌توانید نتایج آن را بلافاصله پس از اولین جلسه مشاهده کنید .

مزوتراپی باعث درخشندگی پوست شما می‌شود.

بسته به مواد تشکیل دهنده آن، مزوتراپی می‌تواند برطرف کننده مشکلات پوستی، مانند لکه‌های پیری، تجمع رنگدانه‌ها و ملاسما باشد. حتی می‌تواند پوست شما را درخشان‌تر و روشن‌تر کند.

مزوتراپی، پوست شما را هیدراته کرده و مرطوب نگه می‌دارد.

مزوتراپی همچنین می‌تواند به مرطوب نگه داشتن پوست کمک کند و باعث پُرتر، سفت‌تر و سالم‌تر به نظر رسیدن پوست شود.

مزوتراپی فرآیند پیچیده‌ای ندارد؛ با این حال باید برای انجام مشاوره اولیه به متخصص پوست مراجعه کنید و درباره نگرانی‌های خود با او صحبت نمایید. متخصص پوست بهترین فردی است که می‌تواند نیازهای پوست شما را تشخیص داده و نوع مواد لازم برای آن را تعیین کند.

بسته به شدت درمان و مواد مورد استفاده در آن، تعداد جلسات درمانی می‌تواند متفاوت باشد. درمان معمولاً به صورت تکمیلی انجام می‌شود. در اینجا مختصری از آنچه که دقیقاً در حین انجام این روش رخ می‌دهد، آمده است:

در حین انجام این روش باید چه چیزهایی را انتظار داشت؟

شما باید یک هفته قبل از انجام مزوتراپی، استفاده از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) و آسپرین (در صورت استفاده از هر کدام از آنها) را متوقف کنید. زیرا ممکن است خطر کبودی و خونریزی را افزایش دهند.

در طول درمان


ممکن است پزشک از یک ماده بی‌حسی موضعی در مناطقی که باید تحت درمان قرار بگیرند، استفاده کند. با این حال استفاده از ماده بی‌حسی به میزان تحمل درد شما بستگی دارد. پزشک از یک میکرونیدل برای تزریق مواد در نواحی هدف، استفاده می‌کند. شما در طول درمان، مجموعه‌ای از تزریق‌ها را دریافت خواهید کرد. تزریقات در عمق‌های مختلفی از پوست شما در حدود ۱ تا ۴ میلی‌متر صورت می‌گیرند. عمق تزریق نیز به مشکل پوستی شما بستگی دارد.

بسته به نوع مشکل پوستی شدت و تاثیرات آن ممکن است به چندین جلسه مزوتراپی احتیاج داشته باشید. پزشک می‌تواند به شما بگوید که دقیقاً هر هفته به چند جلسه نیاز دارید تا به نتایج مطلوب مورد نیاز خود دست پیدا کنید.

هنوز درباره مزوتراپی و تاثیرات آن مطالعات کافی صورت نگرفته است، اما هر درمان زیبایی نیز تاثیرات نامطلوب خود را دارد و مزوتراپی نیز از این قاعده مستثنا نیست.

خطرات و عوارض جانبی ناشی از مزوتراپی


خطرات و عوارض جانبی ناشی از مزوتراپی

برخی از عوارض جانبی رایج عبارتند از:

  • ادم (تورم ناشی از آسیب یا التهاب)
  • اریتما (قرمزی پوست)
  • خارش
  • درد خفیف در ناحیه تحت درمان
  • هیپر استازی پوست (افزایش حساسیت پوست)
  • حالت تهوع
  • اسهال
  • استفراغ
  • وجود گره ها و برآمدگی‌های زیر پوستی در ناحیه تحت درمان
  • مشکلات مربوط به رنگدانه‌ها
  • واکنش بیش از حد حساس پوست (جوش و غیره)

حتی ممکن است نسبت به برخی از داروها و ترکیباتی که در مزوتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرند، واکنش آلرژیک پیدا کنید. از این رو مهم است که بدانید به مواد تشکیل دهنده آن آلرژی دارید یا خیر.

گزارش شده است که عوارض جانبی این روش نیز به دلایل زیر ایجاد شده است:

  • خطای تکنیک که باعث ایجاد زخم و عفونت می‌شود
  • روش آسپتیک ضعیف که ممکن است باعث انتقال عفونت‌های پوستی و عفونت‌های دیگر شود.

مقالات مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست