مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب، گونه، چانه، بینی و زیر چشم ها

درمان‌های تزریقی مانند تزریق ژل  می‌تواند یک روش موثر برای جوان سازی پوست و دستیابی به ظاهر جوان تر باشد – و این محصولات در طول سال‌ها به عنوان گزینه‌های مقرون به صرفه ، کم تهاجمی برای مقابله با علائم و ظاهر سالخورده و پیر مورد استفاده قرار گرفته است. تزریق ژل می‌توانند خطوط و چین و چروک‌های ریز را کاهش دهد، چین‌های عمیق را پر کند و حجم از دست رفته را به صورت و بدن شما بازگرداند و نتایج حاصل از این روش می‌تواند برای ماه‌ها تداوم داشته باشد. دریافت داروهای تزریقی ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد ، اما درک نحوه مراقبت صحیح از خود و پوست پس از درمان می‌تواند کیفیت و ماندگاری نتایج را افزایش دهد.

برای کمک به شما در این مقاله لیستی از بایدها و نبایدهای اساسی برای مراقبت‌های بعد از تزریق ژل به پوست برای کمک به شما در به حداکثر رساندن کیفیت نتایج و به حداقل رساندن کبودی یا ناراحتی، جمع آوری شده است.

پرکننده‌های پوستی و تزریق ژل به پوست چیست؟


پرکننده‌های پوستی ما از اسید هیالورونیک ساخته شده است که یک ماده شیمیایی طبیعی است که در بدن یافت می‌شود. این ماده آب را به هم متصل کرده و به پوست شما حجم می‌دهد و مفاصل را روان می‌کند. با افزایش سن ، محتوای طبیعی اسید هیالورونیک در بدن ما توانایی نگهداری آب را کاهش می‌دهد و از دست می‌دهد ، و این امر باعث می‌شود پوست خشک و لاغرتر شود.

در روش تزریق ژل، ماده اسید هیالورونیک به مقدار خیلی کم در زیر پوست ، با یک سوزن بسیار ریز تزریق می‌شود. این اسید به پوست زیر چین و چروک حجم می‌دهد ، و باعث افزایش میزان چربی و صاف شدن آن می‌شود. بسته به میزان حساسیت شما به درد و محل تزریق، پزشک ممکن است از انواع پمادهای ضد درد یا بی حس کننده موضعی به صورت یک سرنگ کوچک برای شما فراهم کند و به شما امکان می‌دهد تا آنجا که ممکن است برای درمان راحت باشید.

کاربردهای تزریق ژل


کاربردهای تزریق ژل

مناطق متداولی که پزشکان از تزریق ژل برای آن‌ها استفاده می‌کنند، موارد زیر هستند:

  • لب‌ها
  • گونه‌ها
  • چانه‌ها
  • فرورفتگی زیر چشم (ناحیه زیر چشم و محل سرازیر شدن قطره اشک)
  • خطوط ماریونت (خطوطی که گوشه‌های دهان شما را به سمت پایین می‌کشد)

چین‌های بینی (خطوط لبخندی که بین بینی و دهان شما قرار دارند)

  • خطوط پریورال (خطوط ظریف روی لب بالایی)
  • بینی
  • گونه‌ها

قبل از عمل تزریق ژل


خوب ، بنابراین اگر هنوز تصمیمی برای استفاده از تزریق ژل نگرفته اید و می‌خواهید بدانید آیا برای جلوگیری از کبودی کاری می‌توانید انجام دهید یا نه، در این قسمت نکات مهمی برای شما آورده شده است:

  • به مدت 2 هفته قبل از جلسه تزریق (مگر در مواردی که پزشک تجویز کرده باشد) مصرف موارد زیر را قطع کنید: گلوکوزامین ، چای سبز ، تومریک ، آسپرین
  • 24 ساعت قبل از مراجعه به پزشک، الکل مصرف نکنید
  • حداقل 4 ساعت قبل از قرار ملاقات خود به ورزشگاه نروید
  • رویداد مهمی پیش رو دارید؟ حداقل در 4 هفته قبل از یک رویداد مهم جلسه تزریق خود را رزرو کنید

در پایان روز ، هیچ یک از این موارد تضمین نمی‌کند که کبودی یا تورم نخواهید داشت. واقعیت این است که ، میلیون‌ها رگ و مویرگ ، انتهای عصبی و غیره در بدن وجود دارد و اجتناب از آن‌ها در واقع غیرممکن است. با وجود متخصص بودن و باتجربه بودن پزشکان در این روش، این مسائل می‌تواند قطعاً به حداقل برسد ولی صفر نمی‌شود. بنابراین طبق معمول ، مطمئن شوید که تحقیقات خود را انجام داده اید و به یک کلینیک معتبر مراجعه کرده اید.

بعد از انجام یک عمل چه چیزی طبیعی است؟


بعد از انجام یک عمل چه چیزی طبیعی است

به دلیل بوجود ماده بی حس کننده موجود در ژل ، ممکن است بلافاصله بعد از عمل بی حسی یا ایا حس گزگز را احساس کنید و در نواحی تحت درمان دارای تورم ، قرمزی ، کبودی و حساسیت متوسط باشید. برخی از افراد دچار درد و حساسیت ملایم در مناطق تحت درمان می‌شوند که معمولاً بین 48-72 ساعت فروکش می‌کند اما می‌تواند بیشتر طول بکشد. تورم خفیف و غیر دردناک می‌تواند تا 2 هفته ادامه داشته باشد. کبودی معمولاً در ابتدا قابل مشاهده است ، سپس در روز بعد نسبت به قبل خود کمرنگ شده و در طی 7-14 روز بعد ، به صورت کامل برطرف می‌شود. تعداد کمی از کبودی‌ها می‌توانند 4-6 هفته ادامه داشته باشند.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل


یک جلسه تزریق ژل عالی به تکنیک پزشک متخصص شما بستگی دارد، اما همچنین مهم است که بدانید پس از درمان با Juvederm ، Voluma ، Restylane ، Belotero یا سایر پرکننده‌ها چگونه می‌توانید از خود مراقبت کنید. این نکات، دستورالعمل هایی است که پزشکان پس از تزریق ژل به بیماران خود می‌دهند. پزشک تزریق کننده قبل از خروج از مطب، مراقبت‌های مناسب و نکات ضروری را به شما می‌دهد – و یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید گوش دادن کامل به آن‌ها است. آن‌ها احتمالاً به شما یادآوری می‌کنند که دستان خود را از مکان‌های تزریق دور نگه دارید ، به شما اطلاع می‌دهند که چه نوع حساسیت یا تورمی طبیعی است و چه زمانی می‌توانید انتظار داشته باشید که کبودی فروکش کند (معمولاً طی چند ساعت تا دو روز).

با جراح پلاستیک ، پرستار تزریق کننده یا متخصص زیبایی در مورد انتظارات لازم هنگام دریافت پرکننده‌های پوستی و تزریق ژل و اینکه چگونه می‌توانید به بهترین شکل برای قبل و بعد از درمان آماده شوید، صحبت کنید. آن‌ها می‌توانند توصیه‌های خاص تری را براساس شرایط و اهداف فردی شما ارائه دهند.

زمان بندی 

زمان بندی

2-3 روز طول می‌کشد تا نتایج کامل تزریق ژل به پوست مشخص شود. لطفا صبور باشید. نه تنها تورم و کبودی پس از درمان رایج است ، بلکه برای پر کردن آب بدن و جذب مولکول‌های آب برای ایجاد یک نتیجه مناسب و طبیعی زمان لازم است.

ماندگاری  

نتایج تزریق ژل معمولاً بین 6 ماه تا 2 سال دوام می‌آورند. مدت زمان اثر به نوع پرکننده پوستی استفاده شده ، در جایی که صورت شما تزریق می‌شود ، میزان بیان صورت و میزان متابولیسم شما بستگی دارد. پس از استفاده مکرر از پرکننده‌های پوستی ، بسیاری از بیماران دریافتند که نتایج خوبی دارند که حتی بیش از حد انتظار طول می‌کشد زیرا پرکننده‌های پوستی مبتنی بر اسید هیالورونیک (کلاژن) تأمین کلاژن بدن شما را تحریک می‌کنند.

موقعیت  

شب جلسه تزریق خود را در حالی که سرتان را روی 2 بالش بلند کرده، گذاشته اید، بخوابید و در صورت امکان به پشت دراز بکشید. بعد از درمان مناطق تحت درمان را مالش یا ماساژ ندهید ، مگر اینکه پزشکان از شما خواسته باشند این کار را انجام دهید.

ورزش کردن را بلافاصله بعد از تزریق شروع نکنید  

در حالی که مواد تزریقی نیاز به زمان استراحت خیلی کمی دارند، اما باید چند روز مراقب برخی فعالیت‌ها باشید تا اطمینان حاصل کنید که راحت هستید و نتایج شما تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد. فعالیت بدنی شدید می‌تواند فشار خون را افزایش دهد که به نوبه خود باعث افزایش ناراحتی و خطر کبودی می‌شود ، بنابراین پزشکان توصیه می‌کنند از ورزش به مدت 24-48 ساعت پس از درمان خودداری کنید. پس از درمان 4 ساعت از آرایش صورت و سونا خودداری کنید. دوش راحتی داشته باشید و بیشتر کارهای منظم روزمره را انجام دهید.

درمان صورت نکنید 

درمان صورت نکنید

داروهای تزریقی می‌توانند ترکیبی خارق العاده با سایر درمان‌های خاص صورت باشند – اما ترتیب درمان مهم است! ماساژ صورت یا روش‌های درمانی می‌تواند کبودی را تشدید کرده و یا حتی مواد پرکننده را جابجا کند ، زیرا فشار زیاد در ناحیه درمان قبل از تثبیت پرکننده می‌تواند نتایج شما را تغییر دهد. اگر می‌خواهید درمان تزریقی خود را با دیگر روش‌های درمانی صورت افزایش دهید ، مطمئن شوید که ابتدا روش‌های درمانی دیگر صورت را انجام دهید یا حداقل یک یا دو روز پس از جلسه تزریق ، آن را رزرو کنید.

در حین انجام تزریق ژل با دندانپزشک خود قرار ملاقات نگذارید  

مشابه درمان‌های صورت ، کشش و فشار وارد شده به صورت در طی اقدامات دندانپزشکی نیز ممکن است مواد پرکننده را از مکان خود خارج کرده و ظاهر نهایی را تغییر دهد. همچنین خطر عفونت ناشی از کار دندانپزشکی افزایش می‌یابد. در صورت امکان ویزیت‌های دندانپزشکی را چند هفته قبل یا بعد از درمان برنامه ریزی کنید تا خود را ایمن و راحت نگه دارید.

در ناحیه تحت درمان از یخ استفاده کنید  

یکی از بهترین روش‌ها برای کنترل ناراحتی و کاهش التهاب در محل‌های تزریق ، استفاده از یخ در این نواحی است! استفاده از کیسه یخ می‌تواند به کاهش کبودی و تورم کمک کند ، زیرا یخ رگ‌های خونی را منقبض می‌کند و گردش خون در منطقه را به طور موقت محدود می‌کند. اگر احساس ناراحتی می‌کنید ، یک بسته یخی نیز می‌تواند در بهبود بی نظمی ناحیه تحت درمان کمک کند. فقط مطمئن شوید که فقط در فواصل کوتاه بیش از 10 دقیقه در هر بار آیسینگ نمی‌کنید!

استفاده از داروی تیلنول 

اگر در روز تزریق احساس ناراحتی می‌کنید یا در ناحیه ای حساس مانند لب تزریق کرده اید ، طبیعی است که به کابینت دارو دسترسی پیدا کنید. اگرچه استفاده از داروی مسکن OTC خوب است ، شما می‌خواهید از آسپرین یا ایبوپروفن بگذرید و تیلنول (یا یک محصول استامینوفن دیگر) مصرف کنید. آسپرین و ایبوپروفن هم می‌توانند اثر رقیق کننده خون داشته باشند و هم احتمال کبودی را افزایش دهند. با این حال ، استامینوفن ضد التهاب نیست ، بنابراین شما همچنان می‌خواهید از یخ برای رفع هرگونه تورم استفاده کنید.

تورم یا کبودی 

هر گونه برجستگی و کبودی ریز سوزنی در عرض چند ساعت از بین می رود. کبودی یا علائم باقیمانده معمول است و ممکن است با آرایش پوشانده شود ، اما لطفاً برای جلوگیری از مالش ناحیه تحت درمان ، 2 ساعت صبر کنید و از لمس ملایم استفاده کنید. لطفاً بدانید که پزشکان برای اطمینان از تقارن دقیق با تزریق ریز قطره دقت زیادی می‌کنند. حتی هنوز هم ، معمولاً کبودی و تورم موقتی در دوره اولیه پس از تزریق نامتقارن به نظر می‌رسد. این حالت موقتی است و خود به خود برطرف می‌شود.

دردهای سرد 

اگر در گذشته دچار تبخال یا عفونت هرپتیک دهان شده اید ، هرگونه درمان صورت می‌تواند باعث فعال شدن مجدد آن شود. پزشکان توصیه می‌کنند برای کاهش این خطر ، داروی ضد ویروسی مانند والاسیلوویر را قبل از درمان و برای چند روز پس از آن مصرف کنید. اگر این مورد مربوط به شماست ، لطفاً با پزشک در این باره صحبت کنید.

خیلی زود بعد از انجام تزریق ژل در لب، پرواز نکنید 

مهم است که حداقل 2 هفته بعد از تزریق ژل در لب یا هر ماده پرکننده برای این موضوع پرواز نکنید. این کار برای اطمینان از این است که پزشک می‌تواند شما را به طور کامل بهبود بخشد و می‌تواند بررسی 2 هفته ای را انجام دهد.

زمان تماس با پزشک  

  • عوارض جدی نادر است ، اما ضروری است که در صورت بروز چنین مواردی به دنبال بررسی فوری باشید: تورم ، پف یا برآمدگی که در هفته اول با ماساژ آرام کمرنگ نمی‌شود.
  • ماده پرکننده تغییر بافت می‌دهد (سخت ، ندولار ، توده ای) و به خصوص اگر بعد از 48 ساعت قرمز شده یا حساسیت ایجاد شود.
  • در صورت مشاهده علائم انسداد رگ خونی ، بلافاصله با پزشک تماس بگیرید
  • اگر در نزدیکی یا بالای محل تزریق درد فزاینده ای احساس می‌کنید که با گذشت زمان بدتر می‌شود ، به خصوص اگر با ناحیه رنگ پریده ای از پوست همراه باشد که نشان دهنده کمبود جریان خون است ، باید فوراً با پزشک تماس بگیرید. در موارد نادر ، ممکن است بلافاصله یک عمل معکوس فوری یا سایر مداخلات پزشکی برای جلوگیری از ایجاد زخم مورد نیاز باشد.

مراجعه مجدد به مطب  

مراجعه مجدد به مطب

لطفاً برای اطمینان از حصول بهترین نتایج جوان سازی پوست صورت و ماندگاری آن برای مدت طولانی، از امروز بازدید پیگیری خود را به مدت 6-12 ماه برنامه ریزی کنید. شما می‌توانید بازدید پیگیری خود را به صورت حضوری ، از طریق ایمیل یا از طریق تلفن برنامه ریزی کنید. اگر اجازه دهید پرکننده‌های پوستی شما کاملاً از بین بروند ، برای پزشک دشوار است که ارزیابی کند که چگونه ویژگی‌های صورت شما به درمان قبلی شما واکنش نشان می‌دهد.

مقالات مرتبط

سوختگی: انواع، علائم و درمان آن

سوختگی نوعی زخم دردناک ناشی از آسیب حرارتی، الکتریکی، شیمیایی یا الکترومغناطیسی است. استعمال دخانیات و آتش علت اصلی آسیب…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست