تزریق ژل زیر چشم: مراحل رفع گودی و چروک زیر چشم با فیلر

درمان تزریق ژل زیر چشم ، که به آن به عنوان پرکننده زیر چشم یا پرکننده پوست نیز گفته می‌شود ، یک روش درمانی برای زیبایی می‌باشد و برای زیباتر کردن وضعیت کلی و ظاهر چشم‌ها استفاده می‌شود. این درمان یک روش غیر جراحی است که شامل تزریق دقیق یک ماده ژل مانند به نواحی خاص اطراف چشم است ، که برای جایگزینی حجم از دست رفته حاصل از روند پیری عمل می‌کند. نتیجه این روش ایجاد پوستی نرم ، جوان تر ، درخشان تر و کاهش چین و چروک‌های عمیق و خطوط موجود در این نواحی می‌باشد. از این روش درمانی می‌توان برای افزودن حجم به سایر نواحی صورت مانند لب‌ها ، ابروها ، گونه‌ها ، خطوط ماریون و چین‌های بینی استفاده کرد و ظاهر جوان تری ایجاد کرد. همچنین می‌توان با تزریق مناسب ، پرکننده را در سراسر صورت قرار داد تا لیفت صورت یا لیفت چشم ایجاد شود ، که می‌تواند در بیماران انتخابی بسیار موثر باشد.

منطقه زیر چشم شامل چه نواحی است و با افزایش سن چگونه تغییر می‌کند؟


رابط بین پلک‌های پایین و گونه فوقانی ما به عنوان منطقه اشک شناخته می‌شود. گود شدن این ناحیه یکی از اولین تغییرات پیری است و غالباً یکی از ویژگی‌های اساسی از دوران نوجوانی است.

هر چه پیرتر می‌شویم ، این قسمت با ایجاد حفره ای ، تیره تر ، عمیق تر و کمتر احیا شده ، از نظر ظاهری تغییر می‌کند. این فرورفتگی‌ها می‌توانند تا حدی باعث شوند که چشم‌ها گود تر به نظر برسند و سایه‌های تیره ناخوشایندی ایجاد کنند و خستگی ، بی حسی و پیری را به وجود آورند.

 

چرا ناحیه زیر چشم مورد درمان قرار می‌گیرد؟


چرا ناحیه زیر چشم مورد درمان قرار می‌گیرد

تزریق ژل برای افرادی که در ناحیه زیر چشم خود دارای گودی و یا کیسه‌های زیر چشم یا پف کردگی در زیر چشم خود هستند، یک گزینه موثر می‌باشد. با شروع پیر شدن ، ناحیه زیر چشم ، معروف به ناحیه فرورفتگی ، برجسته تر می‌شود. تغییر شکل ظاهری غالباً با سیاهی حلقه مانند و توخالی شدن زیر چشم ایجاد می‌شود و ظاهری خسته و فرسوده به جا می‌گذارد.

علاوه بر این ، حفره زیر چشم می‌تواند کیسه‌هایی را نشان دهد که باعث بدتر شدن ظاهر می‌شود. تزریق مواد پرکننده به عادی سازی کانتور صورت در اطراف محل اتصال بالای گونه به زیر چشم کمک می‌کند و از نیاز به جراحی جلوگیری می‌کند. اگر کیسه‌های زیر چشم شما شدید است ، ممکن است یک روش بلفاروپلاستی مفیدتر باشد.

در چه سنی باید از تزریق ژل در زیر چشم استفاده کرد؟


تزریق ژل در ناحیه زیر چشم یک روش درمانی زیبایی غیر جراحی بسیار محبوب و پر کاربردی در میان افراد جوان است. با این حال ، افراد در هر سنی که بخواهند برای بازیابی حجم از دست رفته ناحیه زیر چشم خود از این روش استفاده کنند و به دنبال ظاهری شاداب تر ، جوان تر و بدون استرس و خستگی هستند، می‌توانند از این روش استفاده کنند.

چگونه می‌توانم برای درمان تزریق ژل آماده شوم؟


در طی مشاوره اولیه ، پزشک سابقه پزشکی شما را مرور کرده و معاینه دقیق چشم و صورت را انجام می‌دهد. شما در این مراجعه در مورد آنچه می‌خواهید از طریق درمان به دست آورید و خطرات و فوایدی که به شما امکان می‌دهد به یک تصمیم آگاهانه برسید بحث خواهید کرد. اگر مشخص شود که تزربق ژل در ناحیه زیر چشم روش مناسبی برای شماست ، تزریق پرکننده استفاده می‌شود. قبل از انجام تزریق، آسپرین به مدت 7 روز و ایبوپروفن به مدت دو روز نباید مصرف شود. باز هم ، این موارد حتما قبل از درمان با شما بحث خواهد شد.

تزریق ژل به ناحیه زیر چشم چگونه انجام می‌شود؟


تزریق ژل به ناحیه زیر چشم چگونه انجام می‌شود

تزریق ژل به ناحیه زیر چشم یک روش درمانی غیر جراحی ، و کم تر تهاجمی است. این روش شامل بی حس کردن محل زیر چشم با بی حس کننده موضعی و سپس تزریق ژل هیالورونیک اسید در این ناحیه است که برای تقویت تولید کلاژن و جایگزینی حجم از دست رفته حاصل از روند پیری ، انجام می‌شود. همچنین این روش باعث آبرسانی ، لطافت و جوان سازی پوست می‌شود و ظاهر جوانی تری ایجاد می‌کند.

این روش درمانی فقط در حدود 30 دقیقه طول می‌کشد، اگرچه بسیاری از بیماران تصمیم می‌گیرند با استفاده از مواد پرکننده خود اقدامات دیگری مانند لیفت گونه یا لیفت ابرو را نیز انجام دهند. همچنین ممکن است بخواهید درمان‌های اضافی مانند لیفت چشم مایع یا لیفت صورت را نیز انجام دهید. دکتر در هنگام مشاوره اولیه شما بهترین برنامه درمانی را با شما مطرح خواهد کرد.

چه زمانی نتایج قابل مشاهده خواهند بود؟


چه زمانی نتایج قابل مشاهده خواهند بود

پرکننده‌های پوستی نتایج فوری و طبیعی دارند. در حالی که اثر این تزریق بلافاصله قابل مشاهده است ، نتیجه نهایی معمولاً در حدود دو هفته قابل مشاهده خواهد بود. دلیل این مدت زمان این است که پوست به زمان نیاز دارد تا آرام شود ، صاف شود و به مواد پرکننده اجازه می‌دهد تا به درستی با بافت اطراف ادغام شود و تعادل آبرسانی مطلوب حاصل شود.

آیا نتایج طبیعی به نظر می‌رسند؟


بله ، تزریق ژل به ناحیه زیر چشم نتایج طبیعی به دنبال دارد. بیماران به دنبال عمل به طور چشمگیری متفاوت به نظر نمی‌رسند. پزشکان بسیار ماهر آناتومی صورت و نحوه دستیابی به نتایج ظریف و در عین حال قابل توجه را درک می‌کنند.

در طول مشاوره اولیه ، زمان زیادی صرف بحث در مورد انتظارات بیمار می‌شود ، اطمینان حاصل کنید که پس از انجام روش ، هیچ نتیجه شوک آور یا تعجب برانگیزی وجود ندارد.

آیا تزریق ژل زیر چشم روش دردناکی است؟


آیا تزریق ژل زیر چشم روش دردناکی است؟

تزریق ژل به ناحیه زیر چشم کمی ناخوشایند است ، اما دردناک نیست. از آنجا که این روش کمتر تهاجمی است ، اکثر بیماران می‌دانند که این امر می‌تواند بسیار دلهره آورتر از حد انتظار باشد. قبل از تزریق پوست ، اغلب یک کرم بی حس کننده موضعی استفاده می‌شود و در نتیجه باعث کاهش ناراحتی می‌شود.

افراد حرفه ای آموزش دیده اطمینان حاصل می‌کنند که بیماران در هنگام تزریق پرکننده‌های صورت تا حد امکان احساس راحتی می‌کنند.

در دوره نقاهت پس از تزریق ژل زیر چشم چه اتفاقی می‌افتد؟


در دوره نقاهت پس از تزریق ژل زیر چشم چه اتفاقی می‌افتد

بهبودی پس از تزریق معمولاً سریع است و نتایج درمان بلافاصله قابل مشاهده است. از آنجا که زمانی برای بستری شدن وجود ندارد، فعالیت‌های منظم می‌توانند بلافاصله از سر گرفته شود، در حالی که بسیاری از بیماران در همان روز به کار خود برمی‌گردند. با این حال ، ممکن است در طی چند روز اول کبودی یا تورم جزئی وجود داشته باشد.

برای کاهش تورم ، بیماران می‌توانند هر چند ساعت یکبار به آرامی کمپرس سرد را روی ناحیه زیر چشم خود قرار دهند تا گرما و بخار به صورت برخورد کند. کرم Arnica همچنین می‌تواند قبل از خواب در محل تزریق شده قرار گیرد و به کاهش کبودی در طول شب کمک می‌کند.

بیماران باید حداقل شش ساعت پس از درمان با پرکننده ، در برابر لمس ناحیه مقاومت کنند. بعد از این مدت ، آن‌ها می‌توانند به آرامی با آب و صابون محل را بشویند و نه اینکه محل را مالش دهند. بیماران باید حداقل در چهار ساعت اول پس از درمان از استفاده از آرایش یا سایر محصولات مراقبت از پوست خودداری کنند.

همچنین بیماران باید به مدت دو روز از انجام ورزش خودداری کنند و به آن‌ها توصیه می‌شود به مدت دو هفته از گرمای شدید (به عنوان مثال سونا ، تختخواب آفتاب ، برنزه شدن) یا سرما خودداری کنند.

 

ماندگاری تزریق در ناحیه زیر چشم چقدر است؟


ماندگاری تزریق در ناحیه زیر چشم چقدر است؟

در حالی که نتایج معمولاً طولانی مدت هستند ، اما درمان یک راه حل دائمی نیست زیرا پرکننده با گذشت زمان به تدریج خراب می‌شود. به بیماران توصیه می‌شود جهت حفظ ظاهر جوان و تازه خود به کلینیک مراجعه کنند تا مواد پر کننده به صورت مکرر دوباره تزریق شود تا ظاهر جوان شما حفظ شود. به طور معمول این بسته به فرد هر 1-2 سال یکبار خواهد بود ، اگرچه برخی از بیماران می‌توانند سال‌ها ژل تزریق شده را حفظ کنند. به شما توصیه می‌شود برای معاینه و بررسی روند پیشرفت خود به کلینیک مراجعه کنید.

چندین عامل مختلف وجود دارد که می‌تواند در تجزیه سریع نتایج پرکننده نقش داشته باشد ، از جمله رژیم غذایی نامناسب ، سیگار کشیدن و عدم ورزش ، بنابراین برای نتایج مطلوب ، بهتر است از یک سبک زندگی سالم پیروی کنید.

 

آیا می‌توان از تزریق ژل در پلک فوقانی استفاده کرد؟


بله ،وجود فرورفتگی‌هایی در پلک فوقانی (لک پلک فوقانی) می‌تواند به دلیل پیری طبیعی ، ایجاد ظاهری توخالی یا در نتیجه جراحی ایجاد شود. استفاده از مواد پرکننده در این قسمت بسیار تخصصی است اما اغلب می‌تواند نتایج عالی به همراه داشته باشد.

چه نوع پرکننده ای استفاده می‌شود؟


پزشکان از چندین پرکننده مختلف برای نواحی مختلف صورت استفاده می‌کنند که هرکدام مخصوص یک منطقه تشریحی خاص هستند. طیف گسترده ای از آماده سازی های مختلف پرکننده در حال حاضر در بازار موجود است و به بیماران توصیه می‌شود که بهترین راه حل زیبایی را برای این منظور انتخاب نمایند.

آیا تزریق ژل در ناحیه زیر چشم روش ایمنی می‌باشد؟


بله ، تزریق ژل در ناحیه زیر چشم روش بسیار ایمنی می‌باشد. از قبل به کلیه بیماران مشاوره‌های دقیق داده می‌شود و خطرات احتمالی این روش بیان می‌شود. تنظیمات کلینیک‌ها از سطح بالایی برخوردار است و از کلیه دستورالعمل‌های توصیه شده فراتر رفته و آن را به یک محیط پزشکی بسیار ایمن تبدیل کرده است.

همان‌طور که برای ناحیه زیر چشم استفاده می‌شود، که در آن بافت‌ها بسیار نازک تر از سایر نواحی صورت هستند، روش‌های درمانی مختلف فقط توسط یک پزشک بسیار ماهر انجام می‌شود. علاوه بر این ، مجاورت با چشم به این معنی است که به شما توصیه می‌شود برای این روش‌های درمانی از یک جراح پلاستیم چشم ماهر استفاده کنید.

آیا در این روش خطرات یا عوارضی وجود دارد؟


عوارض جدی ناشی از تزریق ژل در ناحیه زیر چشم بسیار نادر است و به طور معمول تنها عارضه جانبی آن کبودی یا تورم پوست است که خفیف است و به سرعت فروکش می‌کند. انجام هر عمل زیبایی دلهره آور به نظر می‌رسد ، اما پرکننده‌های زیر چشم بسیار خوب تحمل می‌شوند ، در اکثر قریب به اتفاق بیماران ، این روش کم خطر است. با این حال ، در درصد کمی از افراد ، پرکننده قابل تحمل نیست و می‌تواند باعث تورم یا بی نظمی شود که نیاز به درمان بیشتر دارد.

به شرط آنکه فقط از پزشکان جراحی زیبایی با تجربه پزشکی بخواهید درمان کنید ، در دستان بسیار ایمنی هستید. پزشکان قبل از درمان تمام خطرات احتمالی را با شما در میان خواهند گذاشت.

افرادی که باردار هستند یا به بچه خود شیر می‌دهند، قادر به انجام تزریق ژل در صورت و زیر چشم نخواهند بود. به همین ترتیب ، افرادی که آلرژی یا حساسیت بیش از حد به مواد پرکننده یا مواد مشابه پزشکی دارند نیز به این صورت هستند.

آیا می‌توان سایر مراحل را هم‌زمان انجام داد؟


طیف وسیعی از سایر درمان‌های طولانی مدت را می‌توان همراه با پرکننده‌های زیر چشم ، از جمله لیفت چشم مایع و لیفت صورت مایع انجام داد. این روش‌های درمانی شامل قرار دادن مواد پرکننده و قابل تزریق در مکان‌های مختلف در اطراف چشم ، پلک‌ها ، ابرو و گونه برای ایجاد ظاهری زیباتر، طبیعی تر و جوان تر است. درمان پروفیلو (Profhilo ) نیز به عنوان یک ماده کمکی بسیار محبوب برای تزریق ژل زیر چشم تبدیل شده و می‌تواند هم‌زمان استفاده شود.

این روش درمانی همچنین شامل محصولات مراقبت‌های ویژه که در ناحیه اطراف چشمی بسیار تخصصی هستند و کیفیت پوست را افزایش می‌دهند، می‌باشد. لیفت صورت همچنین به جوان سازی قسمت پایین صورت ، برجسته تر شدن و نرمی ناحیه گونه ، چانه ، گوشه‌های دهان و گردن کمک می‌کند.

 

مقالات مرتبط

سوختگی: انواع، علائم و درمان آن

سوختگی نوعی زخم دردناک ناشی از آسیب حرارتی، الکتریکی، شیمیایی یا الکترومغناطیسی است. استعمال دخانیات و آتش علت اصلی آسیب…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست