بزرگ کردن لب با تزریق ژل: انواع ،نحوه تزریق و ماندگاری فیلر لب

بسیاری از خانم‌ها به دنبال راهی برای افزایش حجم لب‌های خود هستند. در سال‌های اخیر میزان استفاده از روش‌های بزرگ کردن لب بسیار افزایش پیدا کرده است. تزریق ژل بدون داشتن عوارض جانبی باعث حجیم شدن لب‌ها می‌شود.

ژل لب در انواع مختلفی موجود است و هر کدام از انواع ژل دارای مزایا و معایب ویژه خود می‌باشد. از تزریق ژل یا فیلر به منظور رفع خطوط کنار لب‌ها، بهبود ظاهری لب‌ها و همچنین افزایش حجم لب‌ها استفاده می‌شود.

علاوه بر مراجعه به پزشک ماهر و باتجربه، اطلاع از انواع مختلف ژل نیز در دستیابی به نتیجه رضایت‌بخش تأثیر به سزایی دارد.

برای دست‌یابی به نتیجه موفقیت‌آمیز بایستی به پزشک ماهر و باتجربه در زمینه تزریق ژل لب مراجعه شود. تزریق ژل به مهارت بسیار زیاد و سطح بالای آگاهی از آناتومی صورت نیاز دارد.

استفاده مکرر از این روش درمانی توسط پزشک بی‌تجربه می‌تواند در حرکت طبیعی لب‌ها محدودیت ایجاد کند. برای مثال در صورتی که از ژل به مقدار بیش از حد و در محل نامناسب استفاده شود، امکان دارد تا زمان از بین رفتن تأثیر ژل، شخص در انجام اموری مانند سوت زدن یا استفاده از نی برای نوشیدن مایعات با مشکل مواجه شود.

انواع ژل لب 


انواع ژل لب

نوع محصول مناسب جهت بزرگ لب‌ها، از اهمیت زیادی برخوردار است. بسیاری از افراد در انتخاب نوع ژل مناسب دچار مشکل می‌شوند. به همین جهت برای اطمینان از انتخاب نوع مناسب ژل، بایستی به پزشک ماهر و باتجربه در این زمینه مراجعه شود.

ژل ژوویدرم وُلبلا 

از این نوع ژل برای رفع خطوط و چین و چروک در قسمت بالا، زیر و روی لب‌ها استفاده می‌شود. بر خلاف ژل‌هایی که تنها باعث حجیم شدن لب می‌شوند، ژل ژوویدرم وُلبلا باعث مشخص شدن حدود لب‌ها و همچنین برجسته‌تر شدن قوس لب‌ها نیز می‌شود. غلظت اسید هیالورونیک در این نوع ژل کمتر از دیگر محصولات مشابه می‌باشد و به همین دلیل استفاده از ژل ژوویدرم وُلبلا باعث دستیابی به نتیجه طبیعی می‌شود.

ژل ژوویدرم اولترا پلاس ایکس سی 

ژل ژوویدرم اولترا پلاس ایکس سی برای بزرگ کردن لب بسیار مناسب است. از این نوع ژل برای بهبود ظاهری و افزایش حجم لب‌ها استفاده می‌شود. جهت حجیم شدن لب بالا و پایین استفاده از یک میلی‌لیتـر ژل کافـی می‌باشـد. حروف “ایکس سی” در انتهای نام این ژل نشان می‌دهد که این ژل حاوی 3/0 درصد لیدوکائین جهت بی‌حس کردن لب‌ها هنگام تزریق می‌باشد.

ژل رستیلن – ال

این محصول اولین ژل دارای تأییدیه FDA  می‌باشد و جهت حجیم کردن لب‌ها و همچنین مشخص شدن حدود لب‌ها بسیار مناسب می‌باشد. ژل رستیلن- ال دارای غلظت نسبتاً زیادی می‌باشد و به همـین دلیـل نتیـجه استـفاده از آن دارای دوام زیادی اسـت. حـرف “ال” در انتهای نام این ژل نشان می‌دهد که ژل رستیلن دارای 3/0 درصد لیدوکائین جهت بی‌حسی کردن لب‌ها در هنگام تزریق می‌باشد. استفاده از رستیلن-ال علاوه بر بهبود ظاهری و  بزرگ کردن لب باعث دستیابی به نتیجه طبیعی نیز می‌شود.

نتیجه حاصل از تزریق ژل لب 


نتیجه حاصل از تزریق ژل لب 

نتیجه حاصل از تزریق ژل لب فوراً پس از تزریق قابل مشاهده است. برای مدت چند روز پس از تزریق، لب‌ها کمی متورم می‌شوند. ظاهر و حالت لب‌ها با گذشت زمان طبیعی‌تر می‌شود. بهتر است ارزیابی نتیجه درمان یک یا دو هفته پس از تزریق انجام شود؛ چرا که ادغام کامل ژل در بافت لب به زمان نیاز دارد.

بزرگ کردن لب به کمک روش بوتاکس لیپ فلیپ 


بوتاکس لیپ فلیپ یک روش غیرجراحی جهت حجیم کردن لب‌ها می‌باشد و معمولاً انجام آن کمتر از 30 دقیقه طول می‌کشد. در این روش بوتاکس در عضله حلقوی دهان تزریق می‌شود. این عضله حرکت دهان و لب‌ها را کنترل می‌کند. تارهای عضلانی که لب‌ها را در محل خود نگه می‌دارند بوسیله بوتاکس شل می‌شوند و در نتیجه باعث برگشتن لب فوقانی یا پایینی به سمت بیرون می‌شود. این روش بدون تأثیر بر عملکرد لب، به شکل ظاهری باعث بزرگ شدن لب می‌شود. با این که روش بوتاکس لیپ فلیپ حجم لب‌ها را به صورت ظاهری افزایش می‌دهد، در واقع باعث حجیم شدن لب‌ها نمی‌شود.

عوارض بزرگ کردن لب با تزریق ژل 

تزریق ژل لب یکی از محبوب‌ترین روش‌های حجیم کردن لب محسوب می‌شود و معمولاً خطری به همراه ندارد. با این حال متقاضی بایستی از عوارض جانبی احتمالی تزریق ژل آگاه باشد. این عوارض جانبی عبارتند از:

  • کبودی و ورم
  • حالت تهوع
  • سردرد
  • بی‌حسی در ناحیه تزریق ژل
  • راش پوستی
  • دشواری در بلع غذا
  • تب

خطرات تزریق ژل لب 

تزریق ژل لب می‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد. تزریق مقدار بیش از حد ژل، می‌تواند بر عملکرد دهان تأثیر منفی داشته باشد و در نتیجه امکان دارد مواردی مانند خوردن، نوشیدن و سوت زدن برای فرد دشوار شود و در مواردی شدید حتی امکان دارد بر نحوه صحبت کردن فرد نیز اثر بگذارد.

قیمت بزرگ کردن لب با ژل 


تزریق ژل یک روش طبیعی جهت افزایش زیبایی ظاهری و بزرگ کردن لب محسوب می‌شود؛ چرا که برای تزریق ژل از جراحی استفاده نمی‌شود. نتیجه حاصل از تزریق ژل موقتی می‌باشد و در حدود دو هفته تا شش ماه یا بیشتر ماندگار می‌باشد. افرادی که تزریق ژل جهت حجیم کردن لب استفاده می‌کنند بایستی از هزینه‌های بلندمدت این روش درمانی نیز اطلاع داشته باشند.

هزینه یک جلسه درمانی به نوع محصول مورد استفاده و مقدار ژل مورد نیاز جهت تزریق بستگی دارد. محل جغرافیایی کلینیک نیز در هزینه تزریق ژل مؤثر است. پزشک می‌تواند در این زمینه اطلاعات مورد نیاز را در اختیار متقاضی قرار دهد.

پیش از تزریق ژل بایستی با پزشک در ارتباط با جنبه‌های مختلف این روش جهت بزرگ کردن لب مشورت شود. متقاضی می‌تواند تصاویر قبل و بعد از تزریق ژل و همچنین نظرات افرادی که قبلاً از این روش استفاده کرده‌اند را ارزیابی کند. همچنین متقاضی باید تمامی سؤالات و نکات مورد نظر خود را پیش از تزریق ژل با پزشک در میان بگذارد.

اقدامات مورد نیاز پیش از تزریق ژل جهت حجیم کردن لب‌ها


پیش از تزریق ژل نباید از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده شود. این داروها شـامل پاراسـتامول و ایبوپروفن، روغـن ماهـی و ویتامینE  می‌باشند. رقیق شدن خون احتمال ایجاد کبودی پس از تزریق را افزایش می‌دهد. چنانچه متقاضی دارای سابقه تبخال می‌باشد، داروهای مورد نظر بایستی طبق توصیه پزشک دو روز پیش از تزریق ژل مصرف شوند.

نتیجه تزریق ژل جهت حجیم کردن لب‌ها چقدر ماندگار است؟


جهت دوام هر چه بیشتر نتیجه تزریق ژل، پزشک توصیه می‌کند که 2 تا 3 بار در سال از این روش استفاده شود؛ چرا که نتیجه تزریق ژل در هر بار استفاده بین 6 تا 9 ماه ماندگار می‌باشد. ماندگاری نتیجه تزریق ژل به میزان سوخت و ساز بدن متقاضی بستگی دارد. در برخی از افراد نتیجه تزریق ژل جهت بزرگ کردن لب‌ها بیشتر از 9 ماه نیز دوام دارد و در برخی دیگر از افراد ماندگاری تزریق ژل کمتر می‌باشد.

برای حجیم کردن لب‌ها به چه مقدار ژل جهت تزریق نیاز است؟ 


میزان مورد نیاز ژل برای بزرگ کردن لب‌ها به نظر متقاضی بستگی دارد. توصیه می‌شود حجم لب‌ها در هر بار تزریق به تدریج افزایش داده شود.

در صورتی که متقاضی تمایل دارد که حجم لب تنها به مقدار کمی افزایش یابد، یک یا دو جلسه برای تزریق ژل کافی می‌باشد. چنانچه متقاضی تمایل داشته باشد که حجم لب به مقدار زیاد افزایش پیدا کند بهتر است به جای تزریق مقدار زیاد ژل در یک جلسه، تزریق ژل در چندین نوبت و به تدریج انجام شود  چرا که در صورت تزریق مقدار زیاد ژل، ارزیابی نتیجه درمان دشوار می‌شود. با تزریق ژل به مقدار کم، پزشک می‌تواند نحوه تغییر اندازه و شکل لب‌ها را بررسی کرده و سپس جهت دستیابی به نتیجه دلخواه میزان تزریق ژل را افزایش دهد.

نحوه کاهش ورم پس از تزریق ژل 


متقاضی می‌تواند جهت کاهش ورم طبق تجویز پزشک از آنتی‌هیستامین یا استروئید خوراکی استفاده کند.

مقالات مرتبط

سوختگی: انواع، علائم و درمان آن

سوختگی نوعی زخم دردناک ناشی از آسیب حرارتی، الکتریکی، شیمیایی یا الکترومغناطیسی است. استعمال دخانیات و آتش علت اصلی آسیب…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست