سوالات متداول لیفت صورت (آنچه در مورد لیفت صورت باید بدانیم)

لیفت صورت یا همان ریتیدکتومی یک عمل جراحی برای بهبود علائم قابل مشاهده پیری در صورت و گردن است. با افزایش سن، پوست و ماهیچه‌های صورت شروع به از دست دادن حالت خود می‌کنند. لیفت صورت نمی‌تواند روند پیری را متوقف کند. اما می‌تواند با سفت کردن ساختارهای عمیق‌تر پوست، تغییر شکل مجدد پوست صورت و گردن، و خارج کردن چربی از مناطق خاصی بارزترین علائم پیری را بهبود بخشد. عمل جراحی لیفت صورت به تنهایی یا همراه با روش‌های دیگر مانند لیفت ابرو، لیپوساکشن، جراحی پلک یا جراحی بینی قابل انجام است.

چگونه تشخیص دهم که من کاندیدای خوبی برای عمل لیفت صورت هستم؟


جراحی لیفت صورت در هر بیمار متفاوت است. بهترین کاندیداها برای عمل جراحی لیفت صورت افرادی هستند که خط صورت و گردن آن‌ها شل شده است، اما پوست آن‌ها خاصیت ارتجاعی دارد و ساختار استخوان آن‌ها به خوبی مشخص و واضح است.

چه نوع بیهوشی برای جراحی لیفت صورت استفاده می‌شود؟


جراحی‌های لیفت صورت معمولاً با بیهوشی عمومی انجام می‌شوند.

لیفت صورت چگونه انجام می‌شود؟


در جراحی لیفت صورت به روش سنتی برش در پشت و کمی در جلوی گوش ایجاد شده و پوست صورت از بافت‌های زیرین و ماهیچه کشیده می‌شود. سپس پوست صورت سفت شده و قبل از بسته شدن برش‌ها پوست اضافی برداشته می‌شود. پس از اتمام عمل جراحی، بانداژ بر روی صورت گذاشته می‌شود.

جراحی لیفت صورت چقدر طول می‌کشد؟


جراحی لیفت صورت معمولاً به صورت سرپایی یا با یک شب بستری انجام می‌شود و معمولاً حدود دو تا سه ساعت طول می‌کشد.

آیا بعد از لیفت صورت جای زخم (اسکار) خواهم داشت؟


بیشتر خانم‌ها می‌توانند از موهای خود برای پنهان کردن جای زخم استفاده کنند. برای خانم‌هایی که موهای کوتاه دارند ممکن است بهتر باشد که اجازه دهند تا زمانی که جای زخم هنوز تازه است، موهایشان کمی بلندتر شود. همچنین می‌توانید با متخصص زیبایی ما در مورد آرایش‌های ویژه‌ای که می‌تواند جای زخم را استتار کند، صحبت کنید.

بعد از عمل لیفت صورت چقدر درد خواهم داشت؟


ممکن است بعد از لیفت صورت ناراحتی موقتی را به خصوص در اطراف برش‌ها تجربه کنید، اما این درد با استفاده از داروهای مسکن برطرف می‌شود.

در دوران نقاهت بعد از لیفت صورت انتظار چه چیزهایی را باید داشته باشم؟


دوران نقاهت بعد از لیفت صورت

بعد از جراحی لیفت صورت ممکن است مقداری کبودی و تورم را تجربه کنید.. بیشتر تورم باید طی حدود یک هفته از بین برود، در حالی که بهبودی کامل کبودی ممکن است دو تا سه هفته طول بکشد. این احتمال وجود دارد که بعد از عمل سردرد داشته باشید و در جای بریدگی کمی بی‌حسی، خارش و ریزش مو مشاهده کنید. بانداژهایی که بعد از عمل بر روی پوست شما گذاشته می‌شوند معمولاً بعد از دو روز برداشته می‌شوند و ممکن است بخیه‌ها نیز بعد از یک یا دو هفته برداشته شوند.

بعد از جراحی لیفت صورت چند روز باید مرخصی بگیرم؟


به طور معمول می‌توانید فعالیت‌های عادی خود را، مثل کار، بعد از 2 هفته از سر بگیرید.

چند روز بعد از لیفت صورت می‌توانم ورزش کنم؟


هرگونه تمرین شدید باید حداقل برای 4 تا 6 هفته به تعویق بیفتد و همچنین قرار گرفتن در معرض آفتاب را باید برای چند ماه محدود کنید.

خطرات و عوارض جراحی لیفت صورت چیست؟


جراحی لیفت صورت نیز مانند هر عمل جراحی دیگری خطرات حاص خود را دارد. افراد سیگاری که قصد انجام این عمل را دارند باید حداقل به مدت دو ماه قبل و بعد از عمل از کشیدن سیگار خودداری کنند تا احتمال بروز عوارض را کاهش دهند. برخی از خطرات احتمالی نیز شامل ریزش مو، آسیب عصبی و تأخیر در بهبود زخم است. پزشک در طول مشاوره خطرات و عوارض را به طور کامل به بیمار توضیح می‌دهد.

ماندگاری اثر جراحی لیفت صورت چقدر است؟


ماندگاری لیفت صورت معمولاً 7 تا 10 سال طول می‌کشد. برخی از بیماران تصمیم می‌گیرند که بعد از مدتی این جراحی را دوباره انجام دهند، در حالی که برخی دیگر نیازی به جراحی دوباره احساس نمی‌کنند.

چه زمانی برای جراحی لیفت صورت مناسب است؟


بیشتر بیماران در دهه 40 یا 50 عمر خود عمل جراحی لیفت صورت را انتخاب می‌کنند، اما محدوده سنی برای انجام این عمل متفاوت است و وضعیت جسمی فرد بیشتر از سن او تعیین کننده است. پزشکان به طور کلی توصیه می‌کنند بیمارانی که پوست آن‌ها هنوز درصد زیادی از خاصیت ارتجاعی خود را از دست نداده است، علائم اولیه پیری را با پرکننده‌های تزریقی درمان کنند. پیوند چربی نیز در طی چند سال اخیر جایگزین بسیار خوبی برای درمان‌های مختلفی شده است که از فیلر استفاده می‌کنند. برای بسیاری از بیماران، پیوند چربی گزینه مناسب‌تری نسبت به فیلر است، زیرا دوام بیشتری دارد، می‌توان از حجم بیشتری از چربی استفاده کرد، و نتیجه آن کاملاً طبیعی است. عمل جراحی لیفت زمانی بهترین روش است که حجم صورت در اثر افزایش سن کاهش یابد و فرد دچار افتادگی پوست در قسمت خط چانه و گردن شود. در این صورت بیمار نیاز به ترمیم بافت‌های زیرپوستی دارد.

مقالات مرتبط

سوختگی: انواع، علائم و درمان آن

سوختگی نوعی زخم دردناک ناشی از آسیب حرارتی، الکتریکی، شیمیایی یا الکترومغناطیسی است. استعمال دخانیات و آتش علت اصلی آسیب…
فهرست