لیفت سینه: بالا بردن سینه ها با جراحی

  1. خانه
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. لیفت سینه: بالا بردن سینه ها با جراحی

عمل جراحی لیفت سینه برای بالا بردن سینه‌ها و فرم دادن به آنها انجام می‌شود تا به این ترتیب سینه‌هایی جوان‌تر و خوش‌فرم‌تر خلق شود. این عمل کاملاً شخصی است و طراحی آن به میزان کوچک و صاف شدن یا افتادگی سینه‌ها و بزرگی مورد نظر بیمار بستگی دارد. جراح پلاستیک در عمل لیفت سینه می‌تواند سینه‌ها را کوچک‌تر کند یا سینه‌ها را از طریق جایگذاری پروتز بزرگ‌تر کند.

دلیل انجام جراحی لیفت سینه


خانم‌هایی که از کوچک شدن یا افتادگی سینه‌های خود ناراحت هستند، می‌توانند عمل لیفت سینه یا ماستوپکسی را انجام دهند. کوچک و صاف شدن و افتادگی سینه‌ها معمولاً پی‌آمد بالا رفتن سن و کاهش وزن است و گاهی بعد از بارداری یا شیردهی نیز رخ می‌دهد. هر آنچه که پوست را به تدریج و در گذر سالیان بکشد، از جمله چاق یا لاغر شدن، شیردهی، تغییر اندازه سینه، پروتز یا نیروی جاذبه زمین باعث افتادگی و شل شدن سینه‌ها می‌شود. لیفت سینه به جوان‌تر و خوش‌فرم‌تر شدن سینه‌ها کمک می‌کند و به این ترتیب احساس زیبایی و اعتماد به نفس بیشتری را در خانم‌ها تزریق می‌کند.

چه اقداماتی در جلسه مشاوره اولیه انجام میشود؟


جراح پلاستیک اقدامات زیر را در جلسه مشاوره انجام می‌دهد:

  • به اهداف و شکایت‌های بیمار با دقت گوش می‌کند.
  • معاینi کاملی را با تمرکز بر آناتومی بیمار انجام می‌دهد. عکس‌های قبل از عمل و اندازه‌گیری‌های دقیق نیز در جلسه مشاوره گرفته می‌شود.
  • اگر جراح پلاستیک تشخیص بدهد که لیفت سینه عمل مناسبی برای بیمار است، جزئیات عمل‌های زیبایی را برای بیمار توضیح می‌دهد و رویکردی را که می‌تواند بیمار را به نتایج دلخواهش برساند، تعیین می‌کند. جزئیات مربوط به تکنیک جراحی و جای زخم نیز برای بیمار شرح داده می‌شود.
  • چنانچه جراح پلاستیک و بیمار به این نتیجه برسند که جایگذاری پروتز تصمیم مناسبی است، جراح انواع مختلف پروتز سینه را برای بیمار توضیح می‌دهد و او می‌تواند اندازه‌های مختلف پروتز سینه را امتحان کند.
  • مزایا و خطرات احتمالی لیفت سینه نیز بیان می‌شود.

روشهای مختلف جراحی لیفت سینه

روشهای مختلف جراحی لیفت سینه

هنگام بزرگ کردن سینه تکنیک‌های جراحی خاصی برای برخی بیماران به کار برده می‌شود تا در نهایت به نظر بیاید که سینه‌ها بالاتر رفته است. این تکنیک‌ها بهترین انتخاب برای بیمارانی است که به لیفت بسیار جزئی هاله و نوک پستان نیاز دارند و بخش فوقانی سینه‌شان به دلایلی از قبیل کاهش وزن، بارداری یا شیردهی پایین آمده و صاف شده است.

چنانچه بیمار فقط به لیفت جزئی و کوچک کردن نوک پستان و هاله پستان نیاز داشته باشد، لیفت سینه از طریق ایجاد برش دور هاله پستان یا ماستوپکسی بنلی توصیه می‌شود. برش روش بنلی فقط دور نوک پستان ایجاد می‌شود، جراح هاله دور نوک پستان را کوچک می‌کند و سینه‌ها را مقدار مختصری بالا می‌آورد.

چنانچه افتادگی سینه‌ها و ناحیه نوک و هاله پستان بیشتر باشد، ماستوپکسی عمودی یا لیفت آبنباتی انجام می‌شود. جراح برش ماستوپکسی عمودی را دور نوک پستان ایجاد می‌کند، سپس برش را رو به پایین به سمت جلوی سینه ادامه می‌دهد و به این ترتیب برشی آبنباتی شکل ایجاد می‌شود. این برش خاص به جراح پلاستیک اجازه می‌دهد تا لیفت تهاجمی‌تری را انجام دهد و تغییرشکلی را که لازمۀ لیفت بیشتر است، به وجود بیاورد. زخم معمولاً به مرور زمان بهبود می‌یابد و از تکنیک‌های خاصی برای کاهش جای زخم یا پوشاندن آن استفاده می‌شود.

چنانچه افتادگی سینه‌ها شدیدتر باشد، برش آبنباتی باید تا زیر چین سینه ادامه داده شود تا جراح بتواند پوست اضافی را بردارد و لیفت و فرم‌دهی به سینه را بهتر انجام بدهد. این الگوی برش زخمی لنگر مانند را در جلوی سینه رو به پایین و زیر چین سینه ایجاد می‌کند. این روش برشی قدیمی برای لیفت و کوچک کردن سینه است و یکی از پرکاربردترین تکنیک‌های لیفت و کوچک کردن سینه به شمار می‌آید. این زخم معمولاً به مرور زمان به خوبی بهبود می‌یابد و جای زخم با استفاده از روش‌های خاص پوشانده یا کاهش داده می‌شود.

تفاوت عمل لیفت سینه با کوچک کردن سینه چیست؟

در جراحی لیفت سینه عمدتاً پوست اضافی سینه برداشته می‌شود و جراح به گونه‌ای به سینه فرم می‌دهد که سینه‌ها جوان‌تر و بالاتر به نظر برسد. اما در جراحی کوچک کردن سینه بخشی از بافت سینه برداشته می‌شود، سپس جراح به بافت سینه فرم می‌دهد و نوک پستان را بالاتر می‌برد تا سینه‌هایی کوچک‌تر، بالاتر و جوان‌تر خلق شود.

دوران بهبود و مراقبتهای بعد از جراحی لیفت سینه

پانسمان مخصوص بعد از لیفت سینه دور سینه‌ها بسته می‌شود. همچنین پانسمان سبکی دور زخم جراحی بسته می‌شود. ورم بعد از جراحی لیفت سینه عادی است. بیماران 24 ساعت بعد از عمل می‌توانند دوش بگیرند. جراحان پلاستیک از روش‌های مختلفی برای مدیریت درد استفاده می‌کنند تا نیاز به مصرف مسکن‌های مخدر به حداقل برسد یا کاملاً مرتفع شود؛ به این ترتیب بیماران دوران نقاهت را سریع‌تر پشت سر می‌گذارند و حواس خود را مدت کوتاهی پس از جراحی بازمی‌یابند. اکثر بیماران لیفت سینه ظرف یک تا دو هفته می‌توانند در محل کار حاضر شوند. جراح پلاستیک در ابتدا به طور روزمره با بیمار در تماس است تا  از روند مناسب التیام زخم اطمینان حاصل کند. بخش اعظم ورم ظرف یک یا دو هفته فروکش می‌کند و معمولاً بعد از گذشت 4 ـ 6 هفته از بین می‌رود.

پزشکان به بیماران توصیه می‌کنند که به مدت 4 ـ 6 هفته بعد از جراحی لیفت سینه از فعالیت‌های بدنی سنگین یا بلند کردن اشیاء سنگین‌تر از 5 کیلوگرم خودداری کنند.

چه عملهایی غالباً همزمان با لیفت سینه انجام میشود؟

لیفت سینه غالباً بخشی از عمل‌های زیبایی بعد از زایمان است و در کنار جراحی زیبایی شکم، لیپوساکشن و جوانسازی واژن انجام می‌شود. لیفت سینه را می‌توان همراه با جایگذاری پروتز یا بدون آن انجام داد.

بیمارانی که وزن زیادی کم می‌کنند، غالباً لیفت سینه را در قالب بخشی از عمل‌های تناسب اندام انجام می‌دهند. بخش قابل توجهی از حجم ناحیۀ سینه  در اثر لاغر شدن از بین می‌رود و سینه‌هایی صاف و افتاده را به جا می‌گذارد. لیفت سینه با پروتز یا بدون آن، سینه را مانند گذشته خوش‌فرم و برجسته می‌کند و اندامی را که بیمار به سختی به وزن دلخواه رسانده است، کامل و متناسب می‌کند.

مقالات مرتبط

سوختگی: انواع، علائم و درمان آن

سوختگی نوعی زخم دردناک ناشی از آسیب حرارتی، الکتریکی، شیمیایی یا الکترومغناطیسی است. استعمال دخانیات و آتش علت اصلی آسیب…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست